Tuesday, September 04, 2012

"I ♥ Malaysia"

Assalamualaikum Semua dan Salam 17 Syawal :)

U olls masih mood raya? saya biasa² je ...adala sikit²..jemputan open house sana sini ..yg mana dapat datang , saya datanglah..mana yang tak dapat tu..maaf dipinta..ewahhh :)

Saya nak update pasal raya..mood belum mari..gambar² pon banyak..dalam hp..dalam kamera..dalam thumbdrive..dalam pc..semua ada..cuma mood lom mari..nak tempek gambar pon malas..hohohohoh ~


meh layan gambar bawah ni :)


Aaron Ridzqy (baju putih) bersama sepupu sepapat. Abang Akram (baju kotak²)..Abang Ayish (baju biru) dan the one and only Arief Haikal atau Kakal (baju grey)

Lihatlah anak² di atas..mereka tak mengerti erti kemerdekaan..tapi sekurang²nya mereka tau melaungkan kata² kemerdekaan..itu sebenarnya belum cukup..tugas kita mendidik anak² agar mengetahui erti kemerdekaan sebenarnya..bukan sekadar melaungkan kata² merdeka semata²...

Mereka happy kan..gembira di dalam negara yang aman damai..bayangkan kegembiraan mereka itu diragut oleh kemusnahan oleh peperangan seperti di sesetengah negara Islam yang lain?dapatkah anak² di atas melaungkan kata² merdeka itu lagi?

Ya Allah, semoga negara Malaysia ini akan makmur dan damai seperti ini selalunya.Semoga anak² merdeka ini akan meneruskan kemerdekaan yang diusahakan oleh umatMu yang terdahulu Ya Allah. Semoga bumi Malaysia akan terhindar dari segala kemungkaran dan kemusnahan. Amin Ya Rabbil alamin.

sebenarnya seronok lihat anak² happy..senyum sentiasa..seronok beraya..walau kita penat berlari kejar anak sana sini..tapi berbaloi-baloi.. :)

semoga negara Malaysia akan terus aman dan makmur *ok mode patriotik terlebih²* tak salah kan :)

byeeee~



5 comments:

Bitt (double IS) said...

aminn..

selamat hari merdeka! dan selamat hari raya juga! maaf zahir dan batin u...

suwara entertainment said...

semangat kemerdekaan terserlah di situ. ye lah kan, negara kita dah elok aman damai sentosa harmoni semua ada, tp dek kerana taksub dgn dunia politik, rakyat menjadi mangsa. reformasi, demonstrasi huru hara sana sini menyebabkan kekacauan itu. sedih sgt kan. susah payah perwira negara perjuangkan kemerdekaan negara kita dulu. huhuhuhu

(ek eh..sama nama dgn ayish bam bam la. bole geng. hehehe)

cheqna said...

cheqna masih terfikir...apa sebenarnya erti kemerdekaan bagi anak2 muda skang...

Unknown said...

amboii .... pi tugu negara x

wardah @ fie shah said...

Gelak guling²! Video pun ada kt Abi..hahaha..