Thursday, February 09, 2012

"Selamat Pergi.Selamat Kembali"

Assalamualaikum Semua dan Salam 16 Rabiulawal :)

Bersiaran kembali hari ni setelah lama bercuti.Jadi, bila masuk kerja hari ni, semacam pula.Dah syok sedap badan di rumah rasa malas pula di pejabat..heippp..hehehe...

Semalam pun saya masih bercuti.Sebab ada urusan keluarga.Di mana keluarga mertua menunaikan umrah / ziarah selama 14 hari.Bertolak jam 10 pagi dari rumah.Tak pasti saya berapa kereta yg konvoi.Walau flight jam 3 tapi haruslah ada briefing dari pihak Andalusia Travel kan.Sudah tentu ada taklimat² dan info² penting yang ingin disampaikan.

Sampai di airport dalam jam 11.30.Setelah selesai urusan beg² dan pendaftaran segala, kami berkumpul di suatu tempat.Berborak.Kami yang bawak anak² ini haruslah merata tempat.Sebab anak² mcm tak senang duduk.Kemudian, kami merayau ke menara tinjau.Ouhh..sangatlah seronok anak² ini.

Selalu nampak aeroplane..dari kejauhan saja..heheh..ni nampak depan mata..terlonjak² lah..Aaron Ridzqy plak, semacam dah set dalam minda dari rumah, yang die pun akan naik aeroplane.Jadi, bila time nenek aina die,makteh die..cik kim die, uncle acot die..paklong die..tok teh die..tok ngah die, nekma die,acu lily die dah start masuk gate, die mulai meroyan.nangis tak henti².. "nak naik aeroplane..jomlaaa mamiiii..uwaa..uwaa.." hadoilahh..buat perangai sungguhh..

Kalau ngk adik die Kakal..tak nangis teruk mcm die..padahal Abi die (paklong) yang berangkat.Haiyaa...Alhamdulillah, semua dah selamat sampai.Untuk Paklong (abg ipar ku), Tahniah sebab berjaya mengatasi perasaan takut naik aeroplane dan kerana menunaikan umrah juga.Rezeki kan.Doakan adik kamu Mr Ajib dan kami semua pula sampai ke sana nanti.Meh klik sini.Ini version BFF saya merangkap biras saya... Hati Ku Dibawa Pergi

MakTeh pergi umrah.Sapa jaga Aaron Ridzqy? umm..ikutkan perancangan awal, saya nak bawak saja ke ofis.Duduk je bawah meja mami ni diam²..hehe..Tapi anak Makteh, Kak Ina offer diri nak jaga.Sebab die bercuti sampaila jumaat depan.Anak dia si Aiman kan sekolah.Jadi, hari ni mata saya agak rabak.Untuk dua minggu ini saya akan bangun awal.Dah lama tak bangun pukul 5 pagi, hari ni berulang kembali.Tahniah, Juliana!  :)


S.E.K.I.A.N

14 comments:

wardah @ fie shah said...

Tahniah Juliana!! Ko bangun masak ek? Hehehe.

SangRatoo said...

ko tak caya?hahahah aku sendiri pun tak percaya...Percayalahhhh bak kata Dato' Siti :P

Unknown said...

uhuhu./...best nyer cuti tu...hehe

anyway,salam perkenalan dari saya! :D

baby awak teramat cute!

Bitt (double IS) said...

alhamdulillah...semoga mereka selamat pergi dan balik...

masak mlm siang panas2 kan jek..hehehe

SangRatoo said...

Mr. Clive: Salam perkenalan dari saya juga..terima kasih sudi singgah dan drop komen di blog ini ye :) tq ;)

SangRatoo said...

Bitt: Alhamdulillah syukur..hehehe..ha ingat nak buat gitu juga tapi asik terbabas tertido ikut anak sekali..hehehe

Unknown said...

Salam sangratoo aka Juliana :)

Teringin nak pergi umrah juga, semoga satu hari nnt kita sama2 sampai ke sana...Amin Ya Allah...

Semoga semua selamat pergi & kembali...insya'Allah!

Anonymous said...

amboi ko syok kan cuti lelama... aku pun xsabo nk cuti lelama ni

SangRatoo said...

Marya: Salam kembali Marya :)

InsyaAllah..semoga kita ada rezeki sampai ke sana nanti..amin ya robbil alamin..

SangRatoo said...

fazilzura: lama jugakla..tapi ada jugak orang yg sambung cuti sampai minggu ni....hehe..ikutkan hati mcm nak buat gitu jugak,tp kene save cuti utk benda² emergency :)

Rtp Farra Arisha said...

mudah2an selamat kembali nantinya. insha-Allah. hehe bila waktu cuti memang heaven as only staying at home while getting some rest...:)

ZSqueenbee said...

alhamdulillah..seronoknye blh smpai ke tanah suci..insyaAllah ade rezeki kita plak menziarah ke sna kn akak..

notanote: chumelll je Aaron..hihi...die yg lebih nanes ye..

SangRatoo said...

RTP Farra Arisha: InsyaAllah semoga kita ada rezeki utk jejak kaki ke sana jua..amin.. hehe..mmg kalau cuti² sgt seronok rehat di rumah :)

SangRatoo said...

ZS: InsyaAllah Sopie..teringin kan bila dgr atau lihat org² yg dpt jejak kaki ke sana..moga ada rezeki kite ke sana nanti :) aaron mmg gitulah..over :P