Wednesday, May 30, 2012

"Kota Kinabalu - Hari Kedua (Part 1)"

Assalamualaikum Semua dan Salam 9 Rejab :)

Hoihhhh..walawehh..lama siot tak hapdet..tataula kenapa penyakit malas ni berternak² dalam sanubari..hehehe..maafkan daku..

Walau tajuk takleh bla..dan sangat basi..saya tetap nak hapdet..hehehe..basi pun basilah..janji rok! nyeh nyeh nyeh..

Hari kedua yakni 11hb April 2011 bersamaan hari Rabu di Sabah yg nyaman (kebetulan jatuh cuti umum seluruh Malaysia sempena pertabalan sultan kedah menjadi agong), kul 7 pagi semua orang dah siap²..Anak² dah siap berpakaian mandi manda..Yuhuu..terjunn lautt..hehehe..Pagi ni, agenda adalah ke Pulau Manukan.Kami pilih satu saja pulau untuk percutian kali ini atas sebab kekangan masa kerana sebelah petang nanti kami nak menginap di Kundasang.

Dari bilik penginapan kami naik avanza teruss ke Tapak Pasar Filiphina.Menunggu bot yang telah dijanjikan.Contact adalah Mr. Arman (010-9422890). Harga chartered boat utk satu pulau atau dua pulau mmg die caj sebanyak RM200.Untuk life jacket dan goggle snorkling set Arman akan caj RM15 per set.Sebabkan kami dua family dan dah tentu tak smer yang nak mandi, kami cuma amik dua set life jacket dan goggle snorkling set saja.Mandi gilir².Kalau dah semua terjun..anak² kat mana? hehehe..Ouh ya..jangan risau..Atas bos sepanjang ke pulau mmg ada life jacket disediakan.

Tapi, disebabkan Arman ini kebetulannya sangat sibuk buat preparation kahwin adiknya, jadi die telah subkan kami kepada org lain.Bila dah sub² ni..ada jela halnya.So far bukanlah masalah besar, cuma saya mmg tak gemar nak lagi bila ada anak² ni..dah tentu keselamatan anak² lebih utama.Boleh pulak boat yg kami naik tu..tak menyediakan life jacket utk anak².tsk tsk..jadi tawakal saja.Hati mmg dah tak sedap waktu tu.Doa supaya dijauhkan segala keburukan.Dalam kul 9 pagi, kami dah siap² atas boat.Kami cuma amek masa dua jam saja di Manukan Islands dan kemudian, orang boat sewaan akan amek kami semula..yuhuuuuu..

***tapak pasar filiphina***

***papa rilek je tak pakai life jacket..kaki pancing la katakan***

Nampak tak renungan mata saya.Sangat tegas! hehe..sebenarnye cuak.Risau tentang anak².Ikutkan saya mmg suka pulau².Tak takut kalau naik bot laju.Tapi bila ada anak..jadi risau terlebih² pula.Ntahla..masa tu asik rasa tak sedap hati je.Nak mandi laut pun mcm takde mood.Tapi masih berfikiran positif.Alhamdulillah, kami semua selamat sampai ke Manukan Island.

***dari kejauhan dah nampak Gunung Kinabalu***
"tunggguuu petang nanti kami dataanggggggg"

Yeah..satu kepuasan bila dah sampai sesuatu tempat dengan selamat.ye tak?hehe..ok..senyuman mula terukir di bibir.Kali ketiga saya jejak ke tempat ini bersama suami.Kali ini paling istimewa bersama anak.Alhamdulillah.Agak² dah jumpa lokasi yang sesuai, letak barang dan acara pun bermula.Bapak² dah siap berpakaian ala² nak menyelam.Mak² layan anak² di gigi pantai..ewah..gigi sangat :P

***Ni keje abg ipar.sempat dia snap curi²***

Jangan tak tau..sebelah port kitorang, ada ikan² duyung sedang berjemur.Tapi versi grandmother.So, takdela cemburu sangat kalau suami cuci mata..hahaha..opssss :P Sebenarnye ada je gambar terang, saja letak yg gelap ni..hehe (aku cemburu ke?taklaaaaaaa )

Finally, dpt jugak bergambar di tempat yang sama ni, kerusi yg sama, cuma orang bertambah..yuhuu..cuma saya ralat, gambar saya agak selebet masa ni..dulik la haii..tsk tsk. :P

***peace***

Kalau tanye saya dua jam tu cukup ke tak...mmg tak cukup..rasa nak berendam je lama² lagi..Tapi yelah, masa tak mencukupi..Jam dah hampir 11 pagi..tapi panas teriknye dah mcm 1 tengahari sudah..rasa sekejapan je kat Manukan ni..hehe anak² pon tak puas berendam..Kami harus cargas sebab dlm pukul 2 petang nanti, kami sudah harus bertolak ke Pine Resort, Kundasang.Kami tanak bergelap bila sampai sana nanti..

"Kundasangggg tungguu kamiiii"

Klik sini :      Kota Kinabalu-Hari Pertama

Baiklah..sambungan kisah ke Kundasang esok ye..buhbyeeeeee :* muah

Assalamualaikum :)

Bitt (double IS) said...

best2...tak pernah sampai sana lagi :)

fairus said...

SATU HARI NANTI NAK JUGAK KE SANA.. TAPI TAK TAHU BILA.. :(

Nazri Razra said...

Masa pi hari tu nak gal wat island hopping ni.. tp cik wife tak bagi sebab risau anak2 tak leh nak berenang kalau jd pepe.

;ain kali pi nak anak dah besar.. nak gak naik bot kat KK tu.. Nak gak..!

kurus said...

ohh berjalan jauh rupenya ..
seronok nie
cantik tmpt nie dik ;)

Rtp Farra Arisha said...

cuti-cuti malaysia ya. wow, warna air lautnya yang biru jernih sangat menggoda arisha. ;p well, i'd love to have a holiday at any islands in Malaysia. :)

munna said...

bestnya ke sabah.... munna tak sampai lagi kat sana

SangRatoo said...

Bitt: best Bitt..air laut biru membiruu :)

fairus: insyaAllah Fairus..nanti boleh bawak baby baru sekali :)

Nazri: kitorang pun tawakal saja sebab nak sangat pergi kan..takpe..ada rezeki lebih lagi, boleh pegii bahhh :)

SangRatoo said...

ieda: dah lama pegi kak ieda..bulan 4 aritu..mood nak hapdet tu je..hehe..cantik tmpt tu kak..subhanallah.

RTP Farra Arisha: ye..destinasi pelancongan di Malaysia saja sudah cukup indah :)

Munna: takpe Munna..ada rezeki tentu Munna akan ke sana :)

ch000tz said...

actually mmg tak suka pantai tapi lepas sampai di KK terus jatuh cinta heheheh rasa mcm nak gi lagi esp island hopping :D

LYAfrina said...

wahhh..seronoknyer ..cantik sgt2 view dia

SangRatoo said...

ch00tz: kann..dekatt KK mmg banyak pulau² yg cantekk..mmg jatuh chenta betul :)

LYA: mmg cantek Lya..kalau ada rezeki lebih nanti,bawakla asya comei ok :)

Wawaezrill said...

bestnye cuti.. hepi famili.. sowey dear lama xsinggah sini.. cubit skit aaron comel tu.. hehehe

chinta... said...

wah..bestnya jenjalan...aaron comey x tetap cool je kan..

Unknown said...

kalau saya pun suka amek gambar omputih baring gitu...wakakakak XD