Thursday, February 12, 2009

"Rumahku Syurgaku"



Cakap pasal rumah, aku pun teringin nak beli rumah.Tapi nak beli rumah kene cukup duit (tak elok ckp takde duit..nanti betul2 takde) Hari2 survey nengok rumah. xde yg murahnya..rumah ni makin lama makin naik harganya.skang ni aku masih menyewa lagi..kalau nak dpt rumah idaman tu..belum rezeki lagi..InsyaAllah..rezeki kan cepat atau lambat saja..jadinya bersabar..tapi bersabar pun tidak boleh tanpa usaha..yang kelakarnya..aku rajin ngk rumah sana, ngk rumah sini...siap jumpa agent lagi..tapi, duit dlm tangan tidak kecukupan..hehehe...ntahlah...orang beli baju..kite sibuk nak beli baju..orang beli sofa..kite pun sibuk nak tukar sofa..orang beli rumah..kite pun teringin nak ada rumah.. (Alhamdulillah..aku dah ber"rumah" tangga)..ada rumah jugak!..hehehe..moral of the story: buat baju tu..ukur2 lah badan sendiri..janji..kita hidup dgn kesederhanaan..susah2 dulu..bersenang kemudian..
bak kata zizi: "benda2 macam ni kan takleh janji..insyaAllah"...

2 comments:

mystery me said...

buat pilihan yg tepat..jgn rushing nk beli aset ni ok..tp kalo murah n cantik..rembat jer.. :)

..::SangRatoo::.. said...

tu la...susah dulu..senang kemudian..insyaAllah.. :)