Monday, November 26, 2012

"Crepe Durian"

Assalamualaikum Semua dan Salam 12 Muharram :)

Entry Sarawak part 3 akan sambung kendian ye..

Jujur saya katakan, menaip tajuk di atas saja hampir buat saya mual²..hohohoh..tapi tatau kenapa masih nak menaip jugak..*ngader*..sekarang kan tengah pemes pasal crepe durian ni..ummm syhh..saya tak makan durian dah..maksudnya di sini..dulu saya makan..sekarang saya tak makan dah sampai sekarang dan sehingga bila saya tatau.. :)



ni dua gambar ni saya ambil dari google.tengkiu ye..

kalau nengok dari gambar² ni..mmg cantek molek..kuning jee kan..lemuihh je..tapi sayang..saya tak boleh nak makan..malah nak mem"bau" nyee..hohohoh..walau orang akan kata..rugi besarlah saya tak makan satu nikmat dunia..takpela..tak rasa rugi pun..bukan saya tak pernah nak jamah..bukan saya tak pernah nak rasa..semua pernah di satu ketika waktu dahulu..hohhoho..cuma buat masa ni tidak lagi..umm saya tak boleh nak kata.."aku takkan makan benda tu sampai bila²" sekalii aku peknen ngidam..amek ...hohohohoh..*eh mintak simpangla..sure kene gelak dengan Mr Ajib* :P

kalau adik badik nak makan..mak abah nak makan..sedara mara nak makan..kalau kawan² nak makan..saya sendiri ambil inisiatif jauhkan diri *alololo..lempang baru tau"..hahahaha..sebab saya tau orang pun nak makan jgk..takkan orang tak makan sebab saya sorang..kalau Mr Ajib nak makan..silalah die berbuat sesuatu sehingga bau yg mmg degil giler nak hilang tu betul² hilang dari deria bau saya yang memang sensitif giler boleh mengesan bau dari jarak jauh berpuluh kilometer..hohoh..*tipu giler*

jadi saya nak tanya..ada tak crepe lain selain crepe durian ni? crepe cempedak ke..iee sedapnye cempedak..crepe nangka ke..hohoh..kalau ada..sila bagitau saya..dan bagila resepi..tq :)


9 comments:

Anum said...

sygnya sis x leh makan kan

NM03 said...

mungkin time peknan kamu jadi teringin kot. insyaAllah... hahaha





jahat tak saya :)

cheqna said...

cheqna makan
suami x makan....anti bebeno dia ngan duyan

Alin Marlini said...

haritu try buat sekali tersalah beli whipping cream da...sampai ke sudah tak buat2

chinta said...

he3..teringat en suami chinta..dulu masa kecik2 dia x ley makan lgsg..tp alhamdulillah dah besar nak pula...cuma x ley makan byak..ase seulas dua boleh la...rugi ooooii sang ratooo

Sue-Rya Qistina said...

Mummy jue, rasanya aritu ade kawan sue bgtau ade gak perisa lain. cempedak crepe klau x silap :)

Nini Best said...

ler ni sudah terbalik. aku tak makan cempedak. Sbb dedulu masa kt Kem PPH, ada sorang pakcik ni jual cempedak giler punya banyak. Sampai aku naik jelak dengan bau dia. Satu hari tu tgh syiok main2 teng teng aku terbau, muntah tak hengat. Smpi skrg aku phobia bau cempedak. Lagi satu nape ntah aku rasa mcm cempedak tu mcm bau ketiak bangla. Ampun cempedak lovers.

kakchik@ella said...

musim org mkn durian crepe, kan.

ieda said...

sedikit rugi lah ..
tapi nak buat macam mana kan .. setiap org x sama ...
macam hubby akak x makan rebung , sampai bau rebung punn dia nak muntah
soo skrg kalau nak masak rebung dirumah kena btahu awal2 ke dia .. dia x akan msk rumah bila akak nak masak ekekek :)