Friday, March 20, 2009

"Kasih sayang ku tidak berbelah bagi"

Setelah MC 6 hari + berehat 2 hari sabtu dah ahad...ulasannya..aku sangat busan..sebab takleh kemana...pergerakan aku agak terbatas.tak biasa dengan keadaan yg seolah2 dibuat2..benda yg dah biasa aku buat tetiba aku tak boleh buat.kena bergantung pada orang lain..umm..tapi kerana sesuatu yg penting dan yg patut aku jaga dan yang aku sayang...aku ikutkan saja.insyaAllah..mana yg boleh aku terdaya buat sendiri..aku buatla..aku bleeding dalam early pregnancy ni..jadi..ianya sesuatu yg menakutkan aku..takut perkara dulu berulang kembali.Alhamdulillah, semalam aku mula masuk keje tepat kul 9.30 pagi aku dan husband pegi cek kat klinik..scan punya scan..doc cakap everythings is normal..except aku sendiri yg kene berjaga2..takleh angkat benda2 yg berat, takleh tunduk, takleh bongkok, takleh berjalan sangat, takleh itu takleh ini...naik tangga pun takleh..masa dia scan die ckp.."haa ni babylaa ni..tapi kecik lagi..tunggu lagi 2 minggu kite tgk pembesaran dia..dah ada heart bit..jadi waktu tu nanti..die sepatutnya akan 8 minggu..so jika tidak..sama mcm kes awak dulu"..gulp!!insyaAllah..jika rezeki memihak pada aku dan suami..insyaAllah...Utk kali ini, aku lebih cuba utk berfikiran positif..memang sedih pada mulanya aku start bleeding tu..walau tak heavy..alaa..secalit je..kadang2 pagi je ada..kadang2 petang je ada..kadang2 satu hari takde langsung..tapi sampai skang ni..masih ada lagi..orang kata..doc pun kata..mak aku pun kata..ada orang yg pregnant memang bleeding..kdg2 tu sampailaa die nak bersalin..tapi nisbahnya sangat sedikit..tapi apa2 pun..aku still kene berjaga..sebab kalau boleh takmolaa perkara dulu berulang lagi..insyaAllah..umm..ckp pasal semalam...tarikh adik aku pegi PLKN..amirul ditempatkan di Kem De Bana, Jempol N9..mak aku menangis kata mirul masa aku call die..dalam bas lagi..alih2..aku pulak yg sebak..dalam kereta masa balik ngan husband pun..aku leh nangis lagi..ntahlaa..tak penah rasanya berpisah terlalu lama...aku sendiri rasa aku perlu menangis..sebab dari kecik aku jaga adik2 aku yg lelaki ni..dari bdn warna merah lagi..masa mak aku tgh berpantang..akulaa mandikan dorang..basuh berak kencing..walau jadi baby sitter tak berbayar..tapi rasanya berbaloi kurang2 dah ada pengalaman..ummm......tapi kdg2 aku kesian kat dorang..dah besar2 ni aku masih lagi anggap dorang macam kecik lagi..aku marah dorang macam dorang budak2 je..padahal dah besar panjang semua..maafkan along ye..along bukan sengaja..kadang2 tu memang sengaja..saja nak gaduh..apa2 pun along sayang adik2 along semua..wahhh..menitik air mata ku...

No comments: