Wednesday, April 01, 2009

"Alhamdulillah"

Banyak cerita yg nak diceritakan..ada suka ada duka..mula2 cerita yg tak besh dulu...26.3 aritu..aku n husband gi check-up kat doc pakar pusrawi..ummm..berdebar aku bila masa scan doc ckp aku ada fibroid..gulp!!! Nauzubillahiminzalik..terkejut aku dan husband.tapi doc ckp jangan risau coz setiap perempuan memang ada fibroid cuma aktif atau tidak sahaja..ada kes yg akan kecut semula..jadinya doc ckp, maybe ini yg menyebabkan aku bleeding tiap2 hari tu..and one more thing, fibroid ni pun tak block rahim.cuma kene monitor size nye sahaja.skang ni masih 2.5 cm..kedudukannya pun di dinding rahim belah kanan..aku doa, harap2 takde apa2la yg berlaku..tapi agak sejuk sikit bila pertama kali aku dan husband dengan heart bit baby..rasa terharu je..cerita kedua, pasal kawan2..aku terlalu sayang pada mereka semua..aku tak mahu apa2 yg terjadi antara kami..sebab tu aku sendiri meletakkan jurang supaya bersahabat ibarat "janganlah sampai kain luar dalam semua nak tahu"..sebabnya..inilah..nanti ada saja perkara yg tidak manis berlaku...pada mulanya..memang tidak nampak penyelesaian..hinggalah satu hari aku nekad email pada semua dan bertanya apa yg berlaku..satu persatu menyuarakan isi hati masing2..tapi semua tu tak dpt memuaskan hati aku atau yg lenlain..jadinya..aku dan lain2 berpakat berjumpa..dan Alhamdulillah..masing2 tahu jalan penyelesaiannya..masing2 dah besar dan tahu berfikir..jadi pilihla mana yg baik..mana yg buruk..sedangkan Nabi Muhammad S.A.W pun maafkan umatnya..apakan lagi kita manusia yang tak lari dari membuat kesalahan..sesamalaa kita bermaafan..OK!! ni cerita besh..pada 29hb Mac adalah tarikh perkahwinan aku dan husband genap setahun..Alhamdulillah..aku berdoa semoga kami dikurniakan anak yang soleh, umur yang panjang, rezeki dan kesihatan yang baik serta dilindungi oleh Allah S.W.T.rasa macam kejap je waktu ni berlalu..teringat2 zaman nak mengorat..zaman2 bercinta..masa nak bertunang..masa nikah dan duduk di pelamin..wah...rindunyee...hehehe...untuk Pa, terima kasih kerana memahami diri Ma, menjaga Ma, menyayangi Ma, membimbing Ma dan sesungguhnya harap Pa tahu..hanya diri Pa dalam hidup Ma dunia dan akhirat.Luv u muahh!!!

1 comment:

wardah @ fie shah said...

hepi anibeseri jue..hehe..dah setahun jugelah sy jupe mr.moto2..