Friday, December 09, 2011

"Tibalah Masanya"

Assalamualaikum Semua dan Salam 13 Muharram :)

ok iklan sekejap:
Saya rasa sejak saya berblog ni baru saya hafal bulan² Islam..(Astagfirrullahalazim) :)
Zaman sekolah rendah agama dulu..berlawan² hafal bulan² Islam..dah besar ni banyak lupa..buat² lupa barangkali...insyaAllah akan saya ingat sampai bila²....

Kalau 3-4 bulan selepas tarikh dinner diumumkan..saya tak berapa teruja macam dua tahun lepas (2009 & 2010) sebab saya kira saya semacam tidak join utk dinner  tahun ini..yelah..mengenangkan anak saya yg tak pernah saya tinggal²kan dalam waktu yg terlalu lama..dia tak biasa..dan saya sendiri tidak bisa.. :)

Tapi, bila saya dah bergiat aktif semula koir di ofis, dan koir perlu performed utk dinner , automatically saya wajib hadir dinner tahun ini..ayoyoyoyo..saya mula menggelabah..membilang hari..ouh..apakah akan terjadi nanti?saya asik fikir anak saya yg tercari² "milonya" bila dah waktu...ouh ouh..no no..cuak saya dibuatnye...bila tinggal lagi sebulan, stress maken bertambah...dengan nak hafal lirik..dengan komitment dan pelbagai "perkara" lagi..aduh..tensi mak nokk.. :)

Ouh ouh no no...utk dinner kali ini juga, saya langsung tak fikirkan baju apa saya nak pakai..seronok tengok kawan² saya duk fikir baju apa nak beli..tema segala..saya kadang² curi masa jugak cari baju dan tema yg saya verangan nak pakai..tapi dalam mimpi sajalah..hahaha...takpela..saya tumpang happy utk kawan² saya..yang penting, dah dpt pergi dinner  sudah satu rahmat utk saya :) Mr. Ajib? kali ini Mr Ajib berkorban demi saya dan anak..dia akan ambil alih tugas jaga anak..kalau ikut program koir akan abis persembahan dalam pukul 9 malam..Dalam waktu itu juga saya minta Mr Ajib bertolak dari rumah bawa Aaron Ridzqy jemput saya..Jadi, lepas je menyanyi, kalau Mr Ajib dah sampai, saya akan terus pulang :)

Dugaan tetap ada..Allah mmg sentiasa menduga umatNya..Baru² ni pun hari Rabu, saya terpaksa ambil EL..anak saya kurang sihat..sakit perot..bila dah pandai ckp..die sebut "mommy..sakit perot..sakit perot..sambil tertonggeng²"..sudah tentu saya ni rasa susah hati..badan pula ada sedikit dedar...ouh oouh no no..hati makin hiba..persembahan makin dekat...lirik masih ada yang tak hafal..dan saya dpt information dari kawan², ada step menari utk lagu² ni..ouh ouh no no...saya banyak ketinggalan...saya mula fikir bukan².."NAK TARIK DIRI" ouh ouh no no...tapi selepas bincang dgn Mr Ajib, saya cancel..saya kene tabah..apa yg saya dah mulakan, saya kene teruskan..no matter what..kesian kawan² saya..nak² lagi kumpulan Alto semakin berkurangan jika saya tarik diri.. 

Alhamdulillah, dalam satu hari saya ambil EL, anak saya semakin  baik..maybe dia perlukan saya..dan saya mmg perlu luangkan masa utk dia kerana training koir agak lewat abisnya..Tapi saya tak pernah tunggu sampai tamat kelas..dan hari ni, tibalah masanya..tibalah saatnyaa..selalu saya fikir apa akan jadi kalau saya pulang lewat..menangis agaknye Aaron Ridzqy tercari² saya..siannyaa anak mommy...Anak mommy kene kuat ye sayang..

Malam ni,
penentunya...


tunggu ye kesinambungan cerita ini :)

♫Owimbowe..♪Owimbowe♪..Owimbowe..♫

4 comments:

Anum said...

sama-sama kita nantikan

rencah kehidupan said...

Kadang kala dalam kehidupan ada masa kita akan tersepit dengan MINAT, KELUARGA, KERJA dan BFFCM..
Masa itu pasti kita akan menjadi serba tak kena...!!!

ZSqueenbee said...

kak jue,pia n nadi mmg feveret tgk muke kak jue..terchomelll...memek muke mcm nk lempang² je sbb chumelll sgt..hahaha...

suwara entertainment said...

setiap yg kita lakukan, pasti ada dugaan..semoga kak jue sentiasa tabah dlm hadapi semua dugaan..Allah tau kelemahan kita..Dia xkan membebani hambaNya melebihi kemampuan hambaNya itu..b strong k!