Monday, January 16, 2012

"Cuba Tenangkan Diri..."

Assalamualaikum Semua dan Salam 22 Safar :)

Buat semua penjawat awam, pasti tersenyum.Salam Hari Gaji juga untuk anda.Sudah buat kira²? hehehe..Saya pagi tadi sudah.Rasa syok kejap jadi orang kaya pagi tadi.Tengahari sudah susut pula isinya..hehe pelik kan?Takde apa yang pelik.Sebab kos kehidupan makin tinggi kala ini.Tapi saya masih ingat kata² mak masa kecik² dulu "diana, dapat duit jangan boncah²"..heheh sampai skrg saya suka guna perkataan "boncah-boncah" tu..hehe..maklumlaa mengingatkan diri yg mmg boros sedikit.  :)

Minggu sudah, saya kira minggu sedih saya.Minggu ini, bukan juga minggu gembira saya.Saya tak mahu terus diulit kesedihan itu.Kesedihan yang membawa saya kepada kedukaan.Saya betul² kecewa dengan keadaan itu.Saya hampir marah.Saya yakin itu bukan kesalahan saya.Saya yakin juga itu bukan kesilapan saya.Kerana kelalaian orang lain, saya menerima hukuman ini.


Tapi, waktu demi waktu.Saya fikir positif.Ye..jika itu bukan kesalahan dan kesilapan saya, tapi pasti ianya kerana kesalahan dan kesilapan saya yang lalu.Biarlah..orang yang membuat kesilapan ia tetap bersalah.Orang itu juga tak semestinya dihukum.Mereka juga layak diberi kemaafan.Seperti saya juga, jika saya silap, pasti saya inginkan keampunan.


Saya juga percaya, dengan datangnya dugaan ini mendekatkan kita dengan keinsafan.Semoga saya tidak lalai dengan duniawi ini.InsyaAllah


Apa pun keputusan nanti, saya terima dengan hati terbuka.Saya juga rela memaafkan.Kerana saya juga ingin dimaafkan.Maafkan saya.







p/s: Mari ke gym! semangat sudah mari.. :)

9 comments:

Bitt (double IS) said...

hope semua dipermudahkan

kurus said...

kena banyak bersabar dik
insyaallah semua ini ada hikmahnya
inilah lumrah hidup

suwara entertainment said...

Kak Jue, bersabarlah dgn setiap dugaan yg melanda..doa dan tawakkal kpd Allah SWT..kpd Dia kita berserah..hnya insan yg terpilih akn menerima ujian dariNya..sabar dan kuatkan kesabaran..

"Jgnlah kamu bersikap lemah, dan jgnlah pula kamu bersedih hati, padahal kamulah org2 yg paling tinggi darjatnya, jika kamu org2 yg beriman. (Surah Al-Imran ayat 139)

mama sherry said...

yey!!!!

ceria sudah.....

SangRatoo said...

Bitt: insyaAllah..tq Bitt :)

SangRatoo said...

Ieda: saya percaya pada hikmah disebalik kejadian..tq kak ieda :)

SangRatoo said...

Sue: tq sue..harap kak jue lebih kuat selepas ini.. :)

SangRatoo said...

mama sherry: hehe tq mama sherry..cepatla hapdet blog.. buat syarat jadiklah..ehehehe

Unknown said...

Salam SangRatoo,

La Tahzan, anggaplah apa yg berlaku sbg kafarah kpd perkara2 yg kita lakukan pada masa lalu... lamanya tak update :)