Tuesday, April 07, 2009

"Tipu ke betul ni?"

Sambungan kisah pasal air zam zam semalam..adalaa setengah botol tu aku bawak balik ke umah mertua..mak mertua aku tanye bila beli?aku ckp siang tadi..aku sua kat dia.."mak rasa la..betul tak?"...tetiba je mak ckp.."eh..lain macam je..macam dah campur air biasa"...erkk..aku tak pueh hati..aku rasa sekali lagi..betullah..sebab..masa mula2 aku minum semalam pun..ada ragu2 jugak..tapi sebabkan tekak dan fikiran ni dah teringatkan air zam zam..aku iakan saja..pehtu mak mertua aku sejukkan hati.."takpe...nanti beli kat Tabung Haji atau Pusrawi..mak ndak aritu pun beli kat pusrawi.."aku pun iakan je..tup tup..selangkah aku baru nak bergerak..mak mertua aku panggil "laa..baru mak teringat..mak ada simpankan air zam zam dalam peti ais tuu..ada sikit..memang dari Mekah..gi abiskan..aritu banyak lagi tapi jue takde umah"...fuhh...berlari anak aku mendapatkan air zam zam dalam peti ais tu..ummmmmmmmmmm...sambil selawat ke atas nabi 3X...bila dah masuk anak tekak, sejukkk je rasa..Alhamdulillah..inilah air zam zam yg sejati..betul2 payauuu!!!..sib baik mak mertua aku baik!! hehehehe..umm..hari sabtu dan ahad baru ni..aku duk umah mak aku kat cheras..rindunyee..rindu mak n abah..adik2 aku n my lovely Toti aka kucing bontot rabbit..gemok siot kucing aku..!abis aku kerjakan si Tot tu..ahad pulak, aku ikut mak n abah gi Jempol.nengok adik aku yg masuk PLKN..perjalanan agak jauh dan aku semakin pening..area bukit putus buat aku sakit kepala..mak aii..kalau camni jalannya..takmo dah aku ikut..tapi sebabkan rindu pada adik aku..ku gagahkan juga..lalu je Istana Besar Sri Menanti (padahal signboard je)...mana nak nampak..masuk ke dalam sinunnn...terus aku teringat neneks in law aku.."musti nenek duk tertanya2 aku ni mana?"..heheheh..dari satu pekan membawak ke satu pekan diasingkan oleh hutan..tak sampai2 lagi..aku dah naik lenguh duduk dalam avanza bapak aku tu (ala..van vannete warna biru)..hahaha~..letih siot..udahla pembawak budak..jalan pusing2 plak tu..mak aku ni..macamlaa adik aku ni duduk 3thn..punyala banyak bekal die bawak..dengan biskut tin,kek,air mineral besar gajah,keropok aka kudap2,ntah apa lagi..semuanya dibawak..adik aku buleh bukak kedai runcit dalam bilik dia tu..belum lagi bekal nasik ayam sambal tu..nak pulak carik KFC..ni adik aku yg dua orang ni dah ngadu lapar..jam menunjukkan pukul 10.15 kitorang sampai area kuala pilah..nampakla satu KFC yg agak besarlaa di pekan tu..kalau kat KL panggil kedai kecik je..boleh pulekkk tak bukak lagi..damn!..aku ckp ngan mak aku..tunggu jela..karang takde KFC depan tu..mana nak pusing..yang bapak aku ni lagi besh..ala..kat depan2 tu ada..aku tak pueh hati..nampak ada budak laki dua org sedang duduk tepi longkang..dengan ramah aku tanye ada KFC lagi ke kat depan2 tu..budak tu ckp..takde dah..ni je yg ada..ouh damn!..jadinye..dalam 5-10 minit baru bukak..terus order dan tapau..perjalanan diteruskan lagi..dari satu pekan membawak ke satu pekan..dipisahkan oleh hutan..tak sampai2 lagi..huh!!..letih siot..akhirnya..sampai satu persimpangan nampakla signboard tulis KEM DE BANA JEMPOL..sampai jugak..Alhamdulillah..tepat kul 12.00 tghari kitorang menjejakkan kaki di sana..nak panggil adik aku kene wat announcement "Diminta WIRA MOHD AMIRUL HAKIM BIN JAMIAN datang ke Balai Hadapan sekarang"..fuhh..ada wira siottt!!..kalau perempuan wirawati..eheheh..aku dah tergedik2 nak nyanyi lagu PLKN dalam iklan tu..kelakar je..hehe...pehtu adik aku dtg dgn baju official die..hehe..bergaya..tapi nampak susut sikit badan dia..sian adik aku..tiba2 aku terharu dan sayu..cam nak nangis je..mak aku biasala..emosi lebih sikit..mak mak kan..terus peluk adik menangis..aku!..gagah lagi..tahan beb!..karang kene gelak dgn adik aku yg lagi dua ekor ni..hehe..terus kitorang dibawa ke kantin..makan2 situ..lepak2..dalam kul 1.15 kitorang gerak balik..adik aku pun letih..die berjaga malam tu sampai pagi..tapi bergilir2 la dgn kawan2 yg bertugas..dah macam askar pulak aku rasa..sessi salam2 bermula..aku nak nangis ni..tahan lagiii..mak aku la..hheheeh..pehtu dalam avanza...dari belakang masa dah bergerak..aku nampak adik aku duk tunggu kat depan pagar..sayunyeee...takleh tahan..akhirnya aku nangis gak..tapi leh coverla..aku buat bersin..hahahha~..utk amirul..selamat berjaya dan jaga diri bebaik!!

1 comment:

mystery me said...

mari layan lagu PLKN..wira..wirawati negara...dengan satu harapan bersama bergandingan..berbakti utk negara..hahaha..best..nape kite dl xde mendealah PLKN ni kn..