Thursday, August 12, 2010

"1st Day Ramadhan"

Alhamdulillah...hari ni dah dua hari kite ber Ramadhan ye..semalam semuanya ok..cuma aku agak kurang sikit..yelahh..dari segi pemakanan..selepas pantang aku kan makan agak hebak juga..tapi, bila time puasa ni, agak letih jugakla aku..mcm orang isap nikotin tu..hehehe

Tapi, Alhamdulillah..aku berjaya melepasinya..azan berkumandang je terus aku tak lengah2..ye lah..sian Aaron..nak menyusu tak sedap nanti..hehe..tapi balik dari opis tu aku dah bagi juga "milo" kat dia..wat ubat..lepas berbuka ...baru aku bagi lagi..lama die nenen "milo" tu..sedap agaknye ...siann..mummy berpuasa.."milo" tawar sikit ye sayang..hehehe..

Semalam juga, setelah lama tak merempit dgn suami..utk elakkan jem..balik keje kitorang naik moto..iee..takut kite..lama tak merempit kan..last merempit thn 2008 sebelum aku preggy kali pertama (then aku gugur).. pastu tak naik moto sampai skangg..hehe..kekok gak aku nak duduk atas moto tu..kejap ke kiri kejap ke kanan montot aku..bila nampak lori ke treller ke..moto2 yg bawak laju2 ke..aku dh tak duduk diam..bukan apa..seriauuuu!!! ieee..takutt!

Pagi tadi dtg keje pun naik moto juga balik keje dan seterusnya..ngk keadaan laa nanti bila perlu bawak kereta..cuma nak elak jem waktu berpuasa ni..maklomla..bukan orang kite je balik awal..hehehe..SATU MALAYSIA katakan..hehehe

Ouh..berbuka semalam satu pengalaman indah buat aku dan mr ajib..kali pertama sebagai mummy dan papa kepada seorang budak tecikk yg cibuk nak berbuka juga..pantang sua..nganga je mulut die..jadi aku n mr ajib gunakan konsep gilir-gilir..masing2 berbuka juga..cuma aku makan yg ringan2 je dulu...sambil suapkan Aaron yg ligat dlm walker..adeh..smer nak dilanggarnya..terpaksa aku "KUNCI PINGGAN" (ni kawan2 aku je tau maksudnye..hehehe..)

Cuma jauh disudut hati..masih rindu berbuka puasa bersama mak n abah..apa agaknye mak n abah makan ye..sian mak..masak sorang2..sempat juga ber3G ngan mak..huhu~ sayu je hati walau muka aku cam ceria je.. mak abah..maaf ye..diana tak dpt bersama berbuka puasa kali ni pd hari pertama..juga seperti thn lepas..jg thn sebelumnya..dah 3-4 hari baru balik cheras..maaf ye mak n abah..harap mak n abah memahami..sob sob sob~ sedey plak..oklaa..END!

2 comments:

my-niezzareena said...

ala mama jue... cian dia.. nnt ujung minggu balik umh mak ye. mesti rindu masakan mak kan. tak pe... bukan jauh nau pun... masuk gear 1 2 3 4 5...sampai sudah. ahakssss

SangRatoo said...

mama sherry: mmg ler tak jauh..tapi nak tunggu turn balik tu..huhu~ sob sob :(