Wednesday, August 25, 2010

"Terbang lahh burung terbang"

Burung sapa yg terbang nih?heheheh..adeh deh..kepala aku hari ni banyak sakit woo..kenapa hari ni saket?haa..kan..semua orang senyum lebar..senyum lebar dari biasaa..terlebih biasa..bukan biasa-biasa..malah luar biasa...(umm..kagum)...HARI GAJI!

Tapi aku...masa duk kirai duit tu..takde pon senyuman luar biasa dari bibir aku..aduyaii..mengeluh tidakla..cumanya..hehehe..semuanya dek kerana penangan kuih raya..tulaa..konon..simpan azam.."aku tahun ni takmo oder banyak2laa.."...lagi.."kalau oder pon setakat sebalang dua balang jelaa"...lagi "ala..tolong kawan2..bukan banyak mana"..lagi..ahh tidak...takmo aku hingat lagi ayat2 nazi tuu..hahaha~ demm betull..Astagfirullahalazim..(berbalik kepada mood puasa)..hehehe

Sudahlaa tiada bantuan kewangan atau bonus (walau sekelumit hati aku masih mengharapkan mejik akan berlaku)..ada ke tak arr..uwaaaaaaaaaaa...ni yg buat betul2 lari bajet aku..sudahlaa jugak..bulan September nye gaji tak diawalkan..aduyaii..kalau awal pon..abis cepat ye tak..hehehe..

Makanya..daku isytiharkan pada kanak2 ribena sekalian alam..NO DUIT RAYA FOR HARI RAYA..hahaha..tapi!!!..sayang-sayang semua akan dpt..cuma lambat je..hehehe..mummy postponed ye darling marling semua..angkel najib pon kata "ma..duit raya budak2 kite bagi lambat sikit je la..mana yg dpt bagi..bagi dulu eh" aku angguk..tapi dalam hati "pakai duit pa laa ye"..hehehe..

6 comments:

sha a.s said...

xpe...duit raya bkn wajib..sunat muakad je..hihi..

so, kire sy melepas la dpt duit raye???

..::SangRatoo::.. said...

sha: kompem terlepas! hehehe

my-niezzareena said...

aura nak sambut raya mmg bekobar tapi bila pk takde pengumuman dari PM yang thn dapat ke tak bonus ke ape ke... mcm suram skit ar nak2 pk tang duit raye. adeiiiii.....

..::SangRatoo::.. said...

mama sherry : tulaa sedey kan :(

wahida said...

mula2 aku pun ingat nak order kuih sikit2 je...sudahnye terlebih order jugak...x ke haru aku dibuatnye time nak membayar nnt...

..::SangRatoo::.. said...

wahida: tau pon..naik juling bijik mata masa kirai duit..hehehehe..takkan nak bayar pakai b**u plak..adeh deh!!