Wednesday, September 29, 2010

"Berat Badan"

Adalah perkara yg selalu bermain di bibir2 para wanite sekalian alam..biasaleee...boleh jadik isu sensitip..tak kurang juga..jadik bahan lawak..ada juga sebagai perbualan biasa..

saya? hehehe..takdelaa isu sensitip..cuma kalau mr ajib duk kata saya dah tembam la..pp naiklaa..komen itu laa..inila..cam nak kata "pa pon tembun tang perot..ma diam je..ok je" hahahah.ok..gurau gurau.. ok ni bahan lawakla...

cuma skang ni..saya plan..maseh plan..dan tataula..kalau dah namanya plan..jadi tak jadi tu..belakang cerita la..hahaha~ cam nak gi gym..hehehe..dulu masa sebelum kawen..selalu gak pegi...takdelaa tiap2 hari..adala dlm 2-3 kali seminggu..masa tu plak..aktif menari..penari kan! hehehe..tak gi gym..ada menari..so, adalaa exercise..

ok..since keguguran dulu..lepas tu preggy kali kedua..dan kini dah jadik mak orang..dah tak gi excercise..menari pun takde..ummm..lama gak tu..kalau nak mula balik gym..tapi lepas pantang..berat badan agak ok..50kg..kalau nak compare zaman anak daresss..55kg..pastu..bila preggy..hanya mencecah 61kg..hehehe..

dann...setelah 10 bulan berlalu..berapakah berat badan saya sekarang??hahahaha~ ok..makan agak banyak dan rakus...saya paling banyak jumlah makanannya kalau nak compare dgn kawan2 yg kuat makan..kira saya paling championla..dah takde dah istilah "diet" dlm pengambilan makanan..ouh tidakk....

jadi berapa berat saya sekarang???

masih tertanya2???

jawapannya??


54kg... naik ompek kilo..(minatang!)

naseb saya maseh menyusu badan..jika tidak...mau naik berat sama time preggy..

terima kasih Allah..kerana sehingga kini rezeki susu utk anak saya masih ada lagi....Alhamdulillah..Alhamdulillah..Alhamdulillah..

6 comments:

wardah said...

what 54? kurang beberapa kg je dr i..hahaha..Alhamdulillah masih ada rejeki ayon. mudah-mudahan adalah rejeki utk adik kakal nnt.

..::SangRatoo::.. said...

wardah: hehehe..adek kepada kakal ke?nnggeeee...mudah-mudahan..insyaAllah..

wahida said...

rilek ar ju...baru 54 kilo...aku ni? huwaaaaa!!!! nak tulis pun segan beb!!!!

..::SangRatoo::.. said...

wahida: da..ko tinggi da..takpela..kalau dah rendang tak berbuah cam aku ni..hehehe~ cumil apa.. :P

my-niezzareena said...

aku???? hahahaha.... janji senang hati. ape mau susah, betul tak


badan solit molit, muker gojes kalu tak laku ape guna. pompuan yang ada bentuk badan menarik pun ada yg tak laku dan ada yg kena cerai [minta jauh], yg penting hati.

tapi kesihatan tetap kena jaga. kalu bleh diet, buat je. kalu tak tahan, makan aje. seksa diri wat ape.. hehehe

..::SangRatoo::.. said...

mama sherry: betul tu ..kalau nak ikut2kan..wat per ikat perot utk menyiksa diri..janji sihat walaafiat..kadang2 terfikir juga..dah cantek atas bawah..tapi jodoh tk de (mintak kite dijauhkan).. yang penting NAWAITU..berbalik juga pada yg SATU..insyaAllah (saya ckp utk peringatan saya juga..hehehe)..