Thursday, October 07, 2010

"You are so hebak NORMA.."

Semalam..... hari pertama saya ke gym...

hoh..sungguh menyeksakan..sudah berkurun tak jejak kaki ke gym di opis..rasa mcm sesuatu saja bila dalam tu..bukan sesuatu yg menyeramkan..sesuatu yg pelik sebab dah lamaa sangat tak pegi situ..

ok..takde laa buat beria sangat..sebab.."ma..kalau nak start gym nanti..jangan buat heavy..warm up dulu..buat yg mudah..pastu jangan paksa diri.." ok ok..ma dengar..

semalam..tepat jam 5 petang sudah turun..jumpa dgn "norma" dan biras (yg konon nak gym juga..alasan kasut takde)..ur reason soooo ridikles la biras! heheheh..

sudahnye..hanya saya n "norma" saja yg bergym..biras pun turun agak lewat sebab die balik pon jam 5.30...ouh..sekali turun dgn "norma"..die ada bawak bekalan..OMG! ..keropok cikedis tiga jenis dan sebungkus cekelat choki choki adala dlm 6btg...OMG lagi sekali!! "ko nak gym ke nak tambah berat badan ni!!"..hahahaha~

permulaan yang agak hebak utk "norma" sebab die sangat aktif..maklomlaa..pemaen bola jaring yg terkemuka dan terkenal dengan aksi2 stuntnye semasa menjaringkan gol di saat akhir utk melebihkan jaringan gol dari pihak lawan..hahaha..~ok ok back to the story..

tapi..apa2 pon.."norma" mmg hebak..sebab..die sangat nekad..ok..syabbas bettey!..saya kagum..walaupun di saat cooling down, die sibuk mencarik plastik akibat "heng" utk membetulkan pernafasan..die masih hebak..dan bagaimana pula dgn saya???... ok..permulaan agak biasa2 saja..sebab saya ikut nasihat suami...dan ketika biras sampai dan duduk sambil lewa..saya pon join die duduk dan tanpa segan silu saya mencapai keropok cikedis..haha~ hebak kan saya..hehehehe

betul..betul..saya mmg ikut nasihat suami.."jangan paksa diri"..heheheh~

tapi hari ni...ahli bertambah sorang lagi..kawan cse saya akan join..biras? ouh masih dgn reason yg soooo ridikles!..preggy woman el plak hari ni..ustazah perawanis ada course..hajah vouge plak gi serdang..ok ok..sapa2 nak join marilah..FOC..

selamat bersenam! :)

12 comments:

suwara entertainment said...

hohoho...mase berpantang nnt, nk kena betul2 lah..pas masuk keje, nak turun g gym jugak lah..hihihi..haruslah mencantikkn kembali badanku ini! hehehe...tahniah kak jue..semoga kesihatan kita elok la gamaknye ye..

mamayin said...

NORMA... nape tak bawak nasik beriyani je pegi gym!!

Scha406 said...

i kenaii 'norma' tu...t'jmpe dlm lift smlm...dah taff dah sejak2 ber'gym' neh..hihihi

SangRatoo said...

sue: ye sue..time berpantang adalah permulaan yg bagus utk diet..marilah bersama2 kite bergymnastik!

SangRatoo said...

mamayin: kalau boleh NORMA nak bawak nasik ayam goreng madu! haha~

SangRatoo said...

sha: hoh..sha tatau ke..die mmg taff antara kami2 smer..sebab tu anak2 kami bakal panggey die UNTIE TAFFY.. ^_*

-ainscute- said...

jue : oh tidakk!!! semua org pashti tahu kini sape aku!!
sha : abis!!! sekali tersempakk plak..bukti yg kuat :-)
mamayin : no more McD, KFC.. & makanan berminyak...ops!! tapi masa jamuan BTM td semuanye aku makan!

SangRatoo said...

ains: norma..jangan le malu norma..hilangler keTAFFfan ko tu..hehehe

Scha406 said...

Norma : so, klu x nk rahsia bocor, bak sini seploh juta rengget!!!

word verification ni mcm ade kena mengena ok...'thful' atau..taffful..ehehe..gurau.

SangRatoo said...

sha: taff..taffy..taffful..sama juga dgn FATTY..ehhehe

wardah @ fie shah said...

hihih..hihihi..hihihi..ridikeles! i cu oll tomolo aa with my new shoe. norma, jom celen. takat 200kalori tu apedehal

SangRatoo said...

wardah: ahh..dun talk rubbish..u do it 1st!