Friday, July 29, 2011

"Begini Kisahnye"

Assalamualaikum semua...

Seingat saya..waktu itu lagi sehari dua nak raya haji..dan kebetulan ianya sedang musim..maka, berduyunnnnn (buat suara juliana banos) manusia termasuk sayaaa dan sepupu sepapat menikmatinya..mmg orang kata..dah tak toleh kiri kanan lagi..sedappp woo (er..masa tulaa ).. saya paling "hantu" sekali waktu itu..seingat saya juga..saya masih bersekolah rendah..walau dah ditegah abah..dan dicubit mak..saya wat dekkk je..dek kerana ianya mmg favaourite saya..(er..masa tu laa)..

Bila kala malam mengambang..bunyik gedebuk gedebuk (tanda ianya sudah jatuh dan sudah masak) dibelakang rumah..saya dengan beraninya..ikut nenek dan abah gi kutip..yela..kalau kat kampung, takut kene curi..kebetulan rumah nenek saya (belah mak) belakang tu mmg dusun buah²an..malam tu jugak saya merengek² mintak nak makan..abah jegil bijik mata pun saya wat dekk je..sebab dibacking oleh nenek..yelaa nenek sayang cucu lain..apa cucu nak dibaginye..heheheh..

Tibalah saat dan waktunya..adik perempuan saya (masa tu adik² lelaki saya belum wujud) dan sepupu sepapat lain dah bergaya dengan baju raya walau raya haji..budak² tetap nak meriah kan..baju mesti ada kocek senang nak simpan duit raya..tapi saya??? saya telah demam panass..waktu tu nak ke klinik semua tutup..jadinyaa, cuma makan panadol dan kepala saya dituam dengan air ramasan daun bunga raya..ummm sob sob..paling sedih saya tak dpt ikut nenek saya gi marhaban + kutip duit raya..saya ingat lagi..saya menangis sebab kutipan duit raya kurang gara² demam..huhu~..raya haji ke dua baru dapat ke klinik..dan saya hampir admit ke hospital sebab panas masih belum turun..Alhamdulillah raya ketiga saya dah ok :)

Sejak dari itu..dan semenjak itulahhh saya melancarkan misi..NO! kepada "itu"..sehinggalah ke hari ni..kalau dulu sebut perkataan saja dah buat saya mual..dan terus muntah..tapi saya main dengan psychology dan saya berjaya..cumanya..saya masih tak berjaya utk elak muntah dari bau "itu"...tolongg tolonggg..rasa mual dan kembang je tekak bila orang kata kesedapan "itu"..

Kepada suami Mr Ajib, geng² divas dan kawan² office yg lain..selamat menikmati "itu" ye..tapi kalau dtg dekat pada saya..silalah spray Fumakilla atau Bygon dalam mulut anda kerana saya pasti Listerine pun tak mampu menghilangkan bau "itu"...




&*(^&*##$ (pening!)

p/s: SELAMAT MENYAMBUT 1 RAMADHAN KEPADA SEMUA UMAT ISLAM KHUSUSNYA :)

18 comments:

NM02 said...

ala... rugi la mama jue... takpe, ai teman yu makan manggis dan moktan je ye ptg nnt

wardah @ fie shah said...

ahh gitulah kau. nnt aku dtg sembur sikit kat kau ek.haha

chinta... said...

mmm...durian feberet chinta....suka sgt mkn...tapi berlainan ngan en suami...langsung x nak sentuh...ingat lagi mak dia citer masa dia kecik dulu...."eeeeiiiii...yerk...."aduyaiiii jgn la macam ni..sbb chinta suka sgt2...hehheheh sabar je la...dah x ley masuk dalam tekak ye dakkk...

Anum said...

la ye ke.. x pe2 nanti anum pas makan
anum dtg kat sis ok
hehhehhe

munna said...

munna dari dulu, kini dan selamanya akan terus jadi peminat no.1 durian....

Haza Wahida said...

owhhh gitulah citenye ye

ieda said...

alohhhh deyan ke dik ! huuhuhuh lugi maaaaaaaaaaaaa ekekke :))

..::SangRatoo::.. said...

NM02: heheh..takpelaa...mama sherry makanlaa part kite tuu ..kite izin :)

..::SangRatoo::.. said...

wardah: haa berani..beranii..aku amek adek nanti baru ko tau :P

..::SangRatoo::.. said...

chinta: hehe..nak buek cemano...sorang suka..sorang tak suka..kalau dedua suka ok juga..kalau dedua tak suka...pun ok jugak..eh apa kite type ni :p hehehe

..::SangRatoo::.. said...

anum: nanti kumur mulut dulu ye anum..heheeh :P

..::SangRatoo::.. said...

munna: hehehe..kite tatau bila..mmg selamanya begini kot..tak sanggup :P

..::SangRatoo::.. said...

haza: haa begitulah ceritanyaa :)

..::SangRatoo::.. said...

ieda: yelaa kak ieda..heheheeh... :P

saLLy sWeeT said...

nyum nyum nyum... ermmmm sehingga menjilat jari jemari....

..::SangRatoo::.. said...

sally : uwekkkkk :P

wahida said...

durian best!
durian best!

durian best!
durian best!

durian best!
durian best!

durian best!
durian best!

durian best!
durian best!

durian best!
durian best!

durian best!
durian best!

durian best!
durian best!

durian best!
durian best!

durian best!
durian best!

durian best!
durian best!

durian best!
durian best!

durian best!
durian best!

durian best!
durian best!

durian best!
durian best!

durian best!
durian best!


sekian komen aku...

Anum said...

hehhehhehhehe