Tuesday, July 05, 2011

"Nyamuk Punya Hal"

Assalamualaikum semua....

Saya sekarang tengah gigih memikirkan cara nak tidur malam dengan enak tanpa gangguan nyamuk! ishhh ..memang tak keruan tidur kalau kene ganggu.. nyamuk lain saya tataulaa kan..hehehehe... ni betul² nyamuk punyaa.."nyamuk aedis" aaron pun pandai sebut..  :P

Sebab saya duk rumah yang ala² perkampungan dannn yang penting kawasan rumah itu telah disenaraikan sebagai kawasan yang perlu berjaga² dari Demam Denggi, saya perlu buat sesuatu...sekurang²nya kita ada alternatif utk mengelakkan ianya terjadi..

Saya tak selesa pakai nyamuk yang bakar tu..sebab asap takleh tahan..kalau pakai spray pulak...rasa mcm kejap je ketahanan semburan tu..tgh malam kompem makhluk penghisap darah tu akan mengganas..kesian anak saya...mak mertua suruh saya pakai kelambu zaman dedulu tu..tapi saya kan menantu hantu..mmg malas nak kemas bilik...nak gantung² bagai..nak ikat² bagai.."sorry mak"..hehehehe

Dengan ini..saya memperkenalkan..kelambu moden era millenium..(apa aku merepek ni)...ouh..saya memang mendambakan kelambu jenis ini..saya dah google..dan saya dah jumpa apa yg saya hajati..tapi sebab ongkos nan hado..maybe saya perlu dambakan $$$ yang ada pada Mr Ajib "plisss plisss..demi isteri mu dan anakmu ini"..hehehe

meh ushar panas!
antara link² yang saya dpt google :)




bye!



9 comments:

NM02 said...

beli aje la mama jue, demi kamu sekeluarga.. nyamuk gigit tak sedap, mr ajib gigit sedap... kannnnnn






larik!!!!!!!!!!!

ina said...

elok ada kelambu mcm tu. ubat nyamuk yang asap memang tak elok. Yg elektrik dah cuba pakai? yang jenis bukak macam kipas tangan tu ke..ce try dulu..

..::SangRatoo::.. said...

NM02: heippp~ heipp~ horeyyy..hahahaha :P

..::SangRatoo::.. said...

ina: yg elektrik? tanaklah sebab tanak bayar bil..hehehe dah cuba jugak yg mcm kipas lipas tu..tapi kurang berkesan dengan nyamuk tahap ganas ni..

ina said...

Awak, yang pakai elektrik tu tak la kuat mana makan elektrik nya. Tapi kalo berkenan ngan kelambu igloo tu pun apa salahnya..takut si kecik tu tak le tido plak..terkelip2 mata dia kehairanan..heheee

kembali ke aman retro..

wardah said...

tak sabar nak camping kat dlm bilik kau Jue. hehe.

najib said...

yeyyy!! thnaks yea jue dpt gak teman skodang kelabu cnggih nie..ntn mgkin lebih erat lg dlm kelabu...kehkeh...jgn mare!!..

..::SangRatoo::.. said...

wardah: hahaha..maen camping²..kite pasang unggun api la..baru besh..ahaha

..::SangRatoo::.. said...

najib: jangan kamu lupa nak keluar kelambu udahla yerrr..aku tak bertanggungjawab..hehehehe