Friday, May 07, 2010

"Kesinambungan"

heyy tolongla..takde maknanya aku nak buat baju baru segala bagai..kalau ikutkan aku..nak wat biasa2 je..takde pelamin2 ..ingat aku orang ada-ada..?sederhana je..tapi yela..orang dah nak sponsor..kite terima la..walau hati tu ada sikit terluka dgn kata2 orang...ku tahan saja..demi suami dan anak tercinta..nasib mr.ajib sedar akan hal ini..die pon ckp "lain kali ma bagitau laa kat pa..jangan senyap2 je..jangan simpan dalam hati" yela..kalau ma bagitau pon..pa ckp kat dorang..dah seolah2 macam ma mengadu plak..tak gitu??? gitulaa sedikit asam garam berumah tangga...ckp pasal baju tu.."dorang" kata aku beriya buat baju..heyy tolong nok..ni baju raya mak dua tahun lepas hokey..alhamdulillah..mak menteng ok nok!!..walau ketat tang dada..hehehe..aku pudat2 kan jugak baju tu..kira muatla..tudung pun pinjam (sambil jeling fie) heheh tq..tang pelamin..umm..tu orang dah sponsor..mak terima la nokk..ikutkan aku..tak payah jee..mr. ajib pon kata tak payah membazir..dah orang bagi..siap ckp "ala..buat jelaa...sian kat aaron..tak meriah"...aii..anak aku dah pandai ckp ke nak mintak itu ini dah tau ke die makna meriah ke tak meriah..entahla...manusia kan..ish ish (sambil geleng kepala)..


************************

lepas kenduri, selang tiga hari...hari selasa..Aaron cam demam..mula2 dedar je..sian dia..tido pun cam merengek2..aku mula tak sedap hati..balik dari keje aku pegang dahi die..panas..aku mula panik..dgn secepat mungkin, aku n mr ajib bawak gi klinik setia kat plaza idaman..mak ai..38oC..panass..siannn die..malam tu..tak tido aku nengokkan dia..tapi die tak meragam..sesekali je cam merengek nak tido kat pangku..aku jaram kepala die dgn air lendir daun bunga raya..kurang sikit panas ..terus aku EL rabu tu..seharian jaga die..ok..Alhamdulillah..tak banyak ragam..rasanya..ni 1st time die demam..selalu kalau injection pun tak demam..orang kata nak tukar bulan la..nak ringankan badan la..ye..maybe betul..tapi ni kan musim penyakit macam2..jadi aku tak boleh lepas pandang dgn segala kemungkinan macam tu..membawak ke hari khamis pun aku EL lagi..walau suhu dah turun 36.7 oC..aku tetap nak jaga die..yelaa..manja2 kan dia...memang aku simpan cuti utk benda2 emergency macam ni lah..hari ni aku tawakal saja..keje jugakla..tapi Alhamdulillah..die pon ok..dah ceria..agah2 pun gelak cam paham..hehehe..sayang die..muahh!!


*******************************


sian die..ni 1st time demam...

aaron: mami, pandai tak ayon amek gamba sendiri ni..

mami: wah..hebak mu hebak!

********************************************

4 comments:

Fajrina said...

ala....ciannye ayon...makan obat byk2 ye...nnt auntie ina blanje eskem...hehehe...;)

..::SangRatoo::.. said...

apa?eskem je...mami die pon nak gak..heheh..eskem DOUBLE DUTCH!!! nyeh nyeh nyeh

mamayin nakuya said...

kesabaran seorang ibu tu mulie noooqqq

word verification

resse

atau

rusa

..::SangRatoo::.. said...

harusla nok...mak bangga.. :)