Tuesday, May 11, 2010

"Ucapan selamat sejahtera kepada birasku Sharfida Shahrudin"

Ok..biarkan dulu tajuk tu..aku nak open story hari sabtu, ahad n isnin.
***************************
SABTU: cam biasa balik cheras..Aaron dah kebah demam..tapi tiba2 die mulai selsema..cuak gak aku..alamak..satu penyakit sudah mari..membawak ke malam..selsema maken mengganas..die dah mulai susah nak tido..maybe hidong die dah kene blok..berjaga juga aku sepanjang malam menjaga dia..sian sangat..kepala?dah mulai panas..alaala..syian anak mami sorang ni..membawak ke siang hari..
AHAD: HEPI MOTHERS DAY utk diri sendiri, utk mak tersayang di cheras juga mak mertuaku..dan to all moms in the world..yeah!! juga HEPI BESDAY to LADY JUJU..sorry adhek..bukan lupa bukan tak ingat..cuma tak berkesempatan saja..dah besyar adhek..bila nak banje kakok ni..hehe.. pagi ahad tu..sebelum balik gombak..terus gi klinik kat alam damai..mintak ubat selsema..doc suggest amek darah yelah..sekarang ni musim..kat situ takde plak..dalam kepala aku dah terbayang2 nak gi cek kat hosp pusrawi atau hosp damai..sampai je gombak..dia dah mulai batuk2...biasala...penyakit ni memang datang serangkai..demam+selsema+batuk..terus aku call biras..nak tanya pasal hosp damai..tut tut tut..alamak..abang ipar angkat.."fifi tgh solah" takpelaa..terus jari jemari ni mendail no cik nee..borak punya borak..alamak..hosp damai takde plak..doc asmah tu..hari sabtu die half day..jadi..nak tanak kene gi hari isnin..aah..peduliklah..dah 3 hari aku EL bulan ni..kompem nama naik masuk dlm mesyuarat..bukan aku saja suka suki..lantaklah..demi anak yg disayangi..termasuk suami juga..
ISNIN: pagi lagi..biras dah sms..dah turun tanda..dan dah otw ke General Hospital..umm..Alhamdulillah..semoga selamat hendaknya..aku dan mr ajib terus bersiap2 bawak aaron ke hosp damai..umm..mak aii..lamanya nak tunggu turn..ramai baby2 baya aaron kene demam+selsema+batuk..dan semuanya lepas keluar dari bilik doc asmah..berbalut kat tangan..tanda sudah diambil darah..sampai turn kami..terus masuk..selepas beramah mesra..terus doc asmah kata "ok puan..kite amek sekali darah utk denggi dan H1N1 ye"..gulp!! tiba2 kerongkong aku rasa cam kene sekat dengan sesuatu yg berat..ya Allah..sampai begitu sekali ke?umm..tatkala jarum memasuki liang roma di tangannya..saat itu aku membaca selawat seberapa banyak kalinya..meraungla si kecik tu..sian dia..tak sampai hati rasanya..tapi aku gagahkan juga utk melihat..yela..biar sian sekarang..jangan sian di kemudian hari..ok..dah selesai..aaron pun dah kurang menangis..waktu tu jam sudah hampi 11.30..result darah akan dapat satu jam kemudian..maknanya..12.30 kene dtg semula..tapi selepas berbincang dengan doc asmah..suami saja pon boleh dtg utk amek result tu..sampai di rumah..biras ku sudah ada..aik..bagaimana?dengan sengih nye die jawab "doc suruh balik..belum bukak" hehehe..kitorang gelak sama2..takpe..nak dekatlaa tu..bawak banyak berjalan...dalam kul 12 tghari..mr ajib bergerak semula ke hosp damai..hati mula gusar, gundah gulana..yaAllah..mintak2 laa takde apa2..sambil tu aaron masih lagi tido dipangkuan..tak sampai hati rasanya nak letak di tilam..takut die tersedar..sambil berborak dgn fie (eh macam kat ofis plak..padahal kat rumah ni)..hehehe..hati aku makin runsing..mana suami ni tak call2 lagi ni..jam dah kul 12.45..ummm..berdoa hati ni supaya anak kesayangan dijauhi dari segala penyakit..tiba2 hp berdering..pantas tangan ku menjawab.."pa..cemana arr".."Alhamdulillah..aaron takde apa..cuma doc cek..dalam darah die..kurang zat besi..maknanya dari susu ma"..umm..tiba2 aku teringat..hari tu aku cek darah kat klinik kat ofis..doc sue kata aku kurang zat besi..memang betullah..yelah..selepas aku pantang..aku kurang makan sayur..tu pun atas sebab mak mertua kata "jangan makan sayur..nanti budak perot kembong"..umm..aku ikut juga..kadang2 kat ofis..baik punya aku melantak sayur..hehehe..aku nengok anak aku ok je..bila aku tanye doc sue pasal tu..doc sue kata..sayur adalah makanan terbaik..takde masalah pon..umm..begitu hebatnya perbezaan antara tradisional dan moden..betul tak para pembaca semua??? bila dah jadi macam ni..mami akan start balik makan sayur..so, pada para pembaca semua..makanlah sayur..cuma dlm pantang saja janganla makan dulu..kite kene ingat begini..kalau buruk yg kita fikir..buruklah jadinya..kalau baik kita fikir..baiklah jadinya..
*****************************
SELASA: pagi ni..tiba2 aku dikejutkan oleh suara mak mertua.."fifi dah masuk wad kul 3.00 pagi tadi..baru bukak 2cm"..terus tangan ni pantas menaip sms kepada biras aka best fren ku.."fie dah masuk wad yeh"....dan sms reply berbunyik "ha'ah..br msk kul 3 tadi"...aku membalas "dah bukak berapa?"..."ms admit tadi 2cm..nak tunggu lagi 8..adehh"..aku senyum.."xpe fie..sabar k, bykkan baca doa ye..aku doakan semua selamat".."baik..tq, 1st class tgh renovate tgh tgu 2nd tu pon kalau xfull".."xpe fie..mana2 pon ok..janji kau n baby selamat..nanti kitorang dtg lawat.heheh..BJ..tunggu , mami jue dtg! ".....tgu BJ kuar dulu arr..hehehe"..."suka hati akula nk dtg bila..hehe" (yg ni tak sempat nak send..batery dah kong..heheheh..apa2 pon kepada sahabat ku..biras ku jua...SELAMAT SEJAHTERA! ...
****************FIN********************

No comments: