Thursday, June 10, 2010

"Punca"

Kesinambungan semalam...pasal buku2 novel tu lerr...puncanya tercipta nama blog aku ni..masa tu aku tgh baca buku yg tajuk Cinta Sang Ratu..masa tulaa aku tgh pikir nak create nama blog..sekali naa..dah depan mata..mula2 type "sang ratu"..dah ada org guna...last2 aku tukar punya tukar..beger pun beger..maka terhasillah sangratoo nih..bukan aku saja2 nak anggap diri aku ratu ye..tapi kalau aku nak rasa diri aku ratu pun..apa ku kesah! aku adalah ratu hati kepada mr ajib (tayangg manyiakkk ) dan juga kepada sayang mami ayon..muahh..
Hari ni permulaan agak lemau....disamping melayan "karenah" Mr Aklewa the nigeria man..die boleh bawak kawan2 die lepak sney tadi (bukan lepakla..cam discussion) sorang nama Hassan..yg girl tadi tak berkenalan pon..cam cantekk!! (hahahah...bukan die ada salah ngan aku pun...tetiba je..boleh tak?) ngeeee...aku nye batuk dah menjadi2..kali nih memang tangkap kat tekak..peritt dahh..malam tadi..aku batuk dah kong kong kong bunyik..sian aaron..tido terjaga2..pagi nii..dlm kul 10 aku gi klinik..aku dpt dua jenis ubat..even aku breast feeding, takde masalah cuma ngantuk je..so, kalau takut effect kat baby..doc advised aku siang makan pil..malam baru makan ubat cecair.. tapi tulaaa..aku takut kang malam ni aku makan ubat cecair..mau aku layan tidooo..sian plak aaron nak menyusu..kalau aku lawan2 plak ngantuk nii..sure aku akan sakit kepala pagi2..jadi???tadi tghari aku dah telan sebijik pil..kang nak tido..aku makan yg cecair plak..umm..takpe..kite nengok cemana..
Tadi aku call Mak (makcik sedara mr ajib yg jaga aaron..panggil die mak sebab..mr ajib time kecik2 pun die jaga)..saja tanye aaron tgh wat apa..baru pas mandi katanya..aku cek ler..susu, pampers ngan biskut farley die ada lagi tak..semalam tak smpt nak nengok..die kata lain2 ada..biskut tinggey sikit je..so, balik ni cargas beli..rasanya aku akan beli sekali susu ngan pampers..saja wat stok..beli barang2 time belum gaji???...ouh sebenarnye aku n mr ajib ada simpan peruntukan utk aaron jika kes2 emergency begini..so takdelaa menggagau nak carik pitih kalau kehabisan stok..Alhamdulillah..tak banyakk..sikit tu adala kan..
Sebelum2 tu..aku ada call Mak (ni mak aku)..hehehe..saja tanye khabar..rinduuu kiterrr..padahal..tiap2 hari telefon..heheh..borak punya borak..
Jamaliah : "Mak risaula diana (panggilan manja aku kat rumah)..linda (adik aku) ni dah berkawan dgn orang lain..dah banyak kali mak nampak budak tu anta die balik keje...
Juliana : "Mak tanye tak die sapa budak lelaki tu?"
Jamaliah : "Bila mak tanye die jawab tu kawan jerr..pegawai yg keje kat pej die"
Juliana : wahhh pegawaiii..(dlm hati aku)..dah caras aku nih..hehehe "keje kat pej dia?sapa nama?ala mak..kalau bujang biarlaa..lagi bagus dari die kawan dgn botak tu laki org..ntah ye botak tu nak betul2.."
Jamaliah : yela..kalau betul die kawan dgn budak laki tu mak pun lagi ske dari die kawan dgn botak tu..cuma bila linda ckp kat mak..botak selalu marah2 die sebab dah berubah hati"
Juliana: "eh..kes cemburu la tu..ala mak..biarlah..botak tu dah kawen..ada anak bini..nanti diana call linda..yg mak risau tu kenapa?"
Jamaliah : "yelaa...mak takut botak buat apa2 kat linda..dahlaa semua keje satu ofis..budak lelaki tu linda kata pegawai bawah botak..nanti..takutla apa2 hal"..
Juliana : "umm..takde apala..nanti diana teponlaa linda..diana ckp ngan dia ..okla mak..kem salam abah eh.."
Jamaliah : "ha yela..sabtu ni jangan tak dtg..rindu ngan nayang noniii (singkatan anak aku)"
ummmm..korang sure mesti tertanya2...kenapa aku leh cerita benda2 camnii?sebab..aku bukan hipokrit nak cerita yg besttt je dlm blog aka diary alam maya nih..sebab aku jenis terus terang..ni lah namanya kehidupan..tapi aku tidakla berterus terang sehingga mengaibkan..mana yg boleh..aku open..jika tidak..simpan dlm hati..sampai aku meletop!..kebabooooomm...
ok..masa semaken cemburu dgn aku..dan aku agak cemburu dgn masa..eh..eheheheh..oklah..aku nak panaskan enjin..cam biasa..nak bawak keta naik atas sampai bas stop..sapa nak nengok aku bawak kereta???mehlaa turun skang...hehehehehe..byeeee..Assalamualaikum!! :)

No comments: