Wednesday, June 02, 2010

"Maafkan"

Lupakan apa yg berlaku 3-4 hari lepas..tu cuma dugaan kecil dalam hidup aku..harap aku masih dpt bertahan..yelaa..kalau takde dugaan..bukan kehidupan namanya..jadi..jalan paling baik adalah bersabar..kan sabar itu separuh daripada iman.. aku maafkan.... :)
Ouh..jangan salah anggap...aku bukannya tidak diterima dikalangan mereka..aku disambut baik oleh kalangan mereka semua..cuma yelah..mereka juga manusia biasa..tak lepas dari melakukan kesilapan..tak lari dari menganiaya hati dan perasaan orang lain..cumaaa...aku..walau sudah "dua tahun lebih usianya"..mungkin terlalu baru untuk aku menerima keadaan kalangan mereka itu...mungkin terlalu berat untuk aku menerima sepenuhnyaa..mungkin juga..aku sampai bila2 tidak akan menerimanya...hanya masa dan waktu yg akan memberi jawapan... aku maafkan... :)
Jadi, aku harap kalangan mereka juga dpt menerima aku sepenuhnyaa..buruk dan baik aku..aku tetap aku..aku takkan menjadi apa yg kalangan mereka mahukan..maaf..tidak akan begitu sampai bila2..cukup..cukup sudah segalanya yg aku terima..aku tetap akan ingat sampai bila2....semua ni akan jadi peringatan utk aku di masa hadapan..mana lawan..mana teman... aku maafkan.... :)
kepada sahabatku..walau dirimu "gagal"..ketahuilah..kita masing2 cuba menjadi yg terbaik utk anak dan suami..cukuplah mereka berdua saja..jangan salahkan dirimu..bukan dirimu penyebab kegagalan itu..percayalah..Allah sentiasa berada di sisi orang yg dianiaya..tabah ya..kuatkan hati dan semangat..insyaAllah..aku juga sentiasa disisi mu.. :)
kepada dikalangan mereka...berubahlah... aku maafkan..aku maafkan..aku maafkan...

2 comments:

aznee said...

jue, besaba la... sesunggunye kehidupan kite ini akan sentiasa diuji..tp mereka xmemberi kite peluang utk menunjukkan yg kite juga adelah ibu ayah yg terbaik utk anak kite... manusia mmg begitu... saba la... semoga 1 ari nt ade jln penyelesaian & terbuka ati mereka utk menerima yg die bkn la hak mereka..tp adelah hak mami nye!

..::SangRatoo::.. said...

ye..aku adalah mami kepada bayi itu..tengkiu cik nee...mungkin aku berjiwa sentimental 3-4 hari ni..tu yg cam lemau je..hehe..ni ok dah..cargas..cargas!!