Monday, July 04, 2011

"Beringatlah"

Assalamualaikum semua...

Pagi² saya sudah menitiskan air mata..tak tergambar betapa sedihnye saya..Apakan lagi orang yang mengalaminya..Saya berharap dan berdoa semoga beliau (Norma) cepat sembuh dan dapat bersama suami (Talib)dan anak (Rafiq) yang tersayang.

Petikan dari blog Moon

Sutan advice him masa dia anta kami ke kerete



Lib , hang kena redha n pasrah dengan semer nih Lib tapi at the same time hang kena ikhtiar sedaya yg kiter boleh ...incase apa apa berlaku pun biar kiter puas hati ...biar kiter kalah dalam keadaan berjuang dr kiter mengalah sekarang . Hang kena kuat Lib kena bantu Norma

Talib tunduk je and i know dia sedih sangat sebab ai pun tak sanggup tgk muka dia time tew ...sebab im speachlessHang maaf kan la dosa dosa Norma kalau ada hang redha la Lib ...hang doa la agar di permudah kan segala nya ..

"Abg , kami baru kawen ...tak der apa pun Norma buat salah kat Lib ...gaduh pun tak sempat ...apa pun tak sempat bang ...apa pun Lib terima bang"



sedih saya....terus teringat pada diri sendiri..selalu je nak melawan cakap suami..selalu je nak carik gaduh..selalu je nak mengeluh itu ini..ya Allah..betapa tak bersyukurnye saya..  :(  ada orang nak gaduh pun tak sempat..saya rasa insaf..

"Ya Allah, Kau sembuhkanlah penyakit Norma..semoga beliau dapat bersama suami, anak dan insan yang tersayang..Ya Allah ampunilah dosa kami.Sesungguhnya kami ini takutkan neraka Mu dan kami mendambakan Syurga Mu Ya Allah."

Kalau ada pembaca yang ingin membantu meringankan keluarga kecil ini, teruslah direct dengan Moon (kakak ipar kepada Talib, biras kepada Norma)..


Kepada pembaca semua..marilah kita berdoa utk keluarga kecil ini.Dan pada saya sendiri juga pembaca semua, beringatlah dan berubahlah...insyaAllah perjalanan hidup kita diberkati Allah S.W.T amin.

p/s: kalau kita rasa susah,...sebenarnye ada manusia lain yg lebih susah dari kita...belajarlah bersyukur dengan apa yang kita ada.

8 comments:

suwara entertainment said...

Sedih sgt bila baca kisah Norma n Talib aritu..begitu berat ujian yg menimpa mereka..nak2 baby yg baru dilahirkan yg x mengenal dunia ni lagi..so sad to hear this news..semoga beliau cpt sembuh.. :(

kurus said...

aminnnnnnnnnn
semoga norma dan talib terus tabah .. ini dugaan dan ujian dari allah .. semoga ada hikmah disebalik semua ini .. sama2 kita doakan dik ! aminnnnnnnnnnnnnn

wahida said...

aku baru bukak link tu...siyes sedih...hampir menitik air mata aku baca...

semoga mereka sekeluarga tabah hadapi dugaan getir ini...

Anum said...

sedihnya.....

wardah @ fie shah said...

betul..bersyukur lah kita dikurniakan kesihatan & umur lagi hari ini. moga2 berkat.

nak balik minta maaf dgn suami. huhu

Nazri Razra said...

Saya turut mendoakan yang terbaik untuk mereka.
Amin

ZSqueenbee said...

huhu..sedihnye + background song blog akak..lgi mahu menagis..SYUKUR dgn apa yg ada..

Saya sayang suami saya xkisahla apa kekurangannya..dia tetap terISTIMEWA..huhu...

NM02 said...

sedih, simpati..


..... itu je yg mampu ku katakan