Friday, November 25, 2011

"Setiap Kali"

Assalamualaikum Semua dan Salam 29 Zulhijjah :)

Iklan sebentar :

Hari ni adalah hari Jumaat terakhir utk tahun ini..(saya petik dari blog kawan sebangunan)..Hari Ahad ni kita akan memasuki Tahun baru iaitu Awal Muharram..sama² lah kita memohon maaf dari semua orang..tak lupa juga memaafkan sesama insan..insyaAllah.Semoga perjalanan hidup kita lebih berkat.



***************

Setiap kali 25hb saya mesti teringat kali pertama saya bertudung..bukan tak penah pakai tudung sebelum² tarikh itu..tapi itulah hari pertama saya memakai hijab secara official nya..pernah juga insiden saya terlupa memakai hijab akibat kekalutan saya sendiri (gara² Aaron Ridzqy jatuh sampai koyak bibir dan kene jahit) .Al-maklum, waktu itu masih baru² lagi menjadi seorang wanita yang berhijab.. (sekarang ini pun saya masih belajar dan ingin menjadi muslimah sejati) ..


Setiap kali 25hb juga...saya mesti teringat kes saya menangis..hari kedua saya pakai hijab..saya mengadu dengan Mr Ajib di malam hari...tapi Mr Ajib duk gelakkan saya..dia kata kes saya itu perkara kecil saja..tak perlulah sampai menangis..hehehehe..saya mengadu kata stok tudung dah takde..apa nak pakai esok ni? sob sob sob..takkan ma nak bukak tudung plak (ishh..ni ayat pembuka kata ni sebenarnye..hehehe) Mr Ajib punya solution adalah "laa tudung mak kan banyak..pakai jelah" huh..takkan saya nak otter tudung mak dia pulak kann..dari size  XL ke size S..(cis..perasan mcm wajah kecik sangat)...hehehehe..Mr. Ajib keluarkan sejumlah wang dan kata "nah amek duit nii..jangan nangis..esok gi beli tudung" sambil kesat air mata saya..huhu..tsk tsk..sob sob..(tiba² waktu itu saya terbayang JALAN TAR..syurga tudung)..tengkiu pa..muahh


Setiap kali saya teringat²kan kejadian hari itu..buat apalaa saya nak menangis kan..heheh ..ye..saya bukanlah seorang yang merancang nak berhijab..mmg niat itu sudah ada tapi saya tatau itulah harinya waktunya utk saya bertudung..saya tak membeli stok tudung banyak² dan baru fikir hari apa nak pakai..mmg saya ada terniat begitu..tapi semuanya berlaku secara spontan..saya tatau kenapa 25hb Julai (Isnin) itu yang buat saya kuat utk berhijab..

Apa² pun..Alhamdulillah..saya bersyukur..semoga dalam pada kita berhijab...hati kita juga bersih... (InsyaAllah)



2 comments:

ZZnoor said...

insyaAllah...alhamdulillah...
niat yg baik akan stiasa diberi kekuatan dariNya dan magis yang kita sendiri tak sedar..
saya tumpang bersyukur..juga untuk isteri saya dan sahabat awak..

..::SangRatoo::.. said...

Zz: insyaAllah..semoga kita semua diberi hidayah dan petunjuk dari Allah S.W.T. amin :)