Monday, May 31, 2010

"Aku kecewa..aku berendam air mata..aku redha.."

Kenapa ye aku kecewa?kenapa ye aku berendam air mata?kenapa juga ye aku redha......Ya Allah..tabahkan hati aku dgn segala ujian yg KAU berikan..aku tahu..setiap dugaan atau ujian yang KAU berikan kepada hambaMU adalah kerana KAU sayangkan hambaMU..dan kerana hambaMU ini boleh mengatasinya dgn izinMU Ya Allah..
sampai bila aku akan bertahan?aku sendiri tidak tahu....nafsu amarahku sudah sampai ke tahapnya..selama ini "diorang" hanya bercakap sahaja..dan aku diam..diam sediamnya..dan kini..saat ini..detik ini juga..sudah sampai kemuncaknya..maaflah jika kelakuan aku selama ini diam..aku dengan relanya lepaskan..aku sudah tidak mahu jadi begitu..maaf ye..maafkan diri ini..kerana mulut "diorang" aku jadi begini..kalau selepas ini, kata2 ku menusuk kalbu..maafkan aku..
dari pertama kali aku menjejakkan kaki..aku sudah berendam air mata..aku sudah kecewa..tapi kini aku redha...redha dengan kelakuan "diorang"...redha dengan kata2 "diorang"..insyaAllah...Allah pasti membalasnya...tapi aku tidak ingin berdiam saja..diam aku ada isi..aku cuba mencari jalan penyelesaian utk keluar dari kekalutan yang "diorang" ciptakan..namun aku redha..belum lagi waktu utk aku keluar dari kekusutan ini..
sabar aku sudah sampai tahapnya..sudah hilang..kerana aku sendiri sudah tidak mahu bersabar..mungkin..tapi bila aku melihatkan akan wajah dua kesayangan dalam hidup aku..aku terus kuatkan diri..kerana kamu dan kamu sayang...aku bertahan..kerana kamu dan kamu juga..aku menangis..sungguh..kekuatan aku hanya pada kamu dan kamu sahaja...jika tidak kerana kamu dan kamu...aku tidak mampu berdiam diri..aku tidak akan membiarkan diri aku dikecewakan..sayang...kamu dan kamu..maafkankan diri ini..aku juga manusia biasa...
pernah kah kau bicara...tapi tak didengar...
tak dianggap..sama sekali...
pernah kah kau tak salah...tapi disalahkan..
tak diberi..kesempatan

5 comments:

faizahpaiz said...

blogwalking pada hari ini dipertemukan dengan seme entry2 yang kecewa.. adakah ini di katakan black monday?? owh... anyway, apa jua masalah yang datang.. ingatlah.. masalah datang dan pergi.. berusahalah selesaikan dengan penuh berhemah dan dengan kewarasan akal.. disertai juga dengan doa penuh keikhlasan.. sila baca surah al-insyirah banyak2 ya.. bersabar...

SangRatoo said...

tengkiu my andi ucu...harap aku akan dpt terus bersabar dgn dugaan ini..insyaAllah...semoga Allah melindungi kita hambaNYA..amin.

mamayin nakuya said...

macam aku la..bile blog aku citer2 sedih ade orang kata nasib aku malang la, tuhan tak menyebelahi aku la ape la.. but this is life kan.. sungguh bodoh la orang itu atau sungguh bernasib baiknya life die perfect atau sungguh malangnya pura-pura perfect.!

kakok jue, keluar dari tempat tu i think the best thing you can do. living your own life..

faizahpaiz said...

life mana ade perfect.. pura2 perfect tu, mebi la nak menutup mana2 yang tak perfect tu.. langkah selamat utk membahagiakan diri sendiri.. who knows.. tapi, apapun.. orang lain tak berhak nak mengaturcara kehidupan kita.. like mine.. penat jugak berendam air mata masa stage awal2 kawin.. life moves on baby.. after 3 years.. barula ada sikit2 perubahan dalam kehidupan.. yang penting.. sabar.. berdoa..

SangRatoo said...

ye..sabar dan berdoa...itulah yg aku lakukan sekarang ini..tengkiu gegel n andi ucu..luv ya' muah!