Wednesday, November 03, 2010

"Kisah Atok ; Al-Fatihah"

Lama saya menyepi..

Takle lama pon..dalam seminggu je..banyak kisah² yg saya simpan..tapi saya mulai dulu dgn kisah ini.. (air mata bergenang)

Al-Fatihah utk atok saya yang telah pergi meninggalkan kami dan dunia ini pada Hari Isnin pukul 10 malam.

Saya sangat sedih..sebab saya tak pergi melihat arwah atok utk kali terakhirnya..pada hari Ahad lepas, masa arwah atok masih ada, adik beradik beliau datang ke umah mak saya di cheras dari Muar dan membawa pulang atok ke sana utk mereka jaga..

Saya fikir, saya dapat jumpa atok pada minggu ini (cuti deepavali)..maklomla..saya 2-3 minggu sekali baru balik umah mak saya..tapi Allah lebih sayangkan atok..atok pergi dahulu..(saya redha)..

Arwah atok disemadikan pada hari selasa dalam jam 11 pagi..mak abah saya serta adik beradik lain pergi ke Muar setelah dpt berita tu (dan saat saya menaip ni..family saya masih berada di sana)..

Atok..
diana minta maaf..tak dpt lawat atok..sampai sekarang diana masih teringat kata² atok.. "atok dah takde sapa² dah..atok cuma ada korang saja".. tapi diana rasa sejuk hati..sebab dapat cium tangan atok..InsyaAllah diana akan "ziarah" atok..Semoga arwah atok bersemadi dengan tenang dan ditempatkan dikalangan orang² yg beriman..Al-Fatihah(amin)..

10 comments:

ZSqueenbee said...

Al-Fatihah..Takziah tuk akak & family ye...

NM02 said...

al-fatihah...

suwara entertainment said...

Kak Jue: takziah dari sue buat kak jue n family..semoga roh beliau dicucuri rahmat hendaknya..mmg sedih klau kita kehilangan atok n nenek kita..same la cam sue, x sempat jumpa arwah atok nenek sue..diorg pn x sempat tgk sue bersanding.. :(

SangRatoo said...

Zs: Tq sopie

NMO2: Tq Mama sherry

Sue: sedey sue..rasa cam terkilan tak dpt ngk dia..tapi tula..redha..tq sue

wahida said...

alfatihah utk arwah atok...banyakkan sedekah yassin utk arwah ye...

wardah @ fie shah said...

al-fatihah buat atok. moga tenang rohnya di samping Maha Pencipta

SangRatoo said...

wahida: Tq Da

SangRatoo said...

wardah: Tq Wardah

Ati Masrif said...

Al-Fatihah dan takziah buat diana sekeluarga

SangRatoo said...

Ati: Tq kak ati