Friday, July 30, 2010

"Jumaat & Sabtu - (23-24 July 2010)"

Aku n family bercuti-cutian ke Port Dickson..ala..dokek je..tapi kurang satu jam jugak perjalanan..asik tido je Aaron dlm keta tu..maybe kesedapan dek kerana air cond..hehehe..ni 1st time bawak Aaron jalan2 setelah lama "dikurung" dalam Istana Takeshi..maklomla..berdarah keturunan raja..byk pantang larangg..takleh bercampur gaul dgn orang kebanyakan..hehe..jangan marah pa..i lebiu very strong..heppp!! jangan gelakk ye biras..awas loh! nyeh nyeh..
Lama dh plan nak cuti-cuti mesia ni..tapi ada je hal dgn event kat office dan macam2 lagi ler....ok..cadangnye nak gi jauh2 sikit..contoh cam langkawi ke..cameron ke..tapii..takpe..gi dokek2 dulu..lagipun bajet ciput..ehhehe..so, survey punya survey...aku pun booking kat Ancasa Resort All Suite and Spa di Bt.8 betul2 dekat Teluk Kemang..sehari sebelum..diulang lagi sekali..sehari sebelum kejadian..hahah..sebab..khamis tu gaji! hehehehehe...

So, agenda diteruskan dgn jayanya di sana..tapi banyak part tak amek gamba..sebab..smer takmo jadi cameraman..aku? lagi lerr..hahahaha~...so lets layan the picture.. :P yg lain2..simpan dlm memori saja..hehehe~




***Aaron terkejut..tgh panaskan enjin masa nih..possing dulu***



***bulih masuk iklan nih..like father like son***


***Aaron ni..mummy suh ngk kamera die sibuk nak ngk bird fly kat luar nun***



***ok..baru die ngk ..tu pun die ngk jari mummy***


check-in kul 3pm..dan check out kul 12pm..kitorang sampai dlm kul 4.00 pm lebih..dah siap2 register dpt kunci segala pas bagai..terus menuju ke blok C..tingkat 2..


***ni ler no apartment 3 bilik yg kitorang duduk satu malam..bayar utk garden view..tapi kitorang still leh nampak laut..kira cam dptlaa sea view..hehe....***




***ni bilik aku n mr ajib + aaron tido..tapi aku leh lupa amek pic bilik yg lain2***


***ni living room..sangat luas buleh main kejar2..puas laa Aaron merayap..ok..tilam toto tu bawak sendiri ye..Aaron with MakNgah***



***ouh..ni dry kitchen..luas dapor..beshnye kalau dpt umah cenggini..sebelah kanan adalah yard..ruang sidai2 kayenn..luas juga..(berangan kalau dpt umah camni..)***



***ni dining..tompek bakan2..kalau bubuh dlm dry kitchen tadi pun..sgtla muat..sebab luas dapo tu.. (umm..berangan lagi dpt umah camnih) ***






***oppss..nampak perot muncit kite ***




***di sini..garden nye sgt cantek..ala2 Bali gitu..***

cantek kan! sampai2 je terus jalan2 kat garden..aku , mr ajib n aaron..yg lain..layan swimming kat pool..ok..diberitahu oleh pihak hotel masa aku register time check-in tu..kalau bukan time cuti sekolah..air laut sgt bersih..seriyes..bersih je..tapi sebab aku tak ske sgt mandi laut..jadi tak heran sgt le..puas jugak tour satu hotel..ada gak tmpt2 yg aku tak amek pic...kelupaan..seriyes lupa..males pun sebenarnye..hahahah~


kul 6.00 pm camtu...dah puas dgn agenda masing2...abah ajak kuar makan malam..saja kuar awal carik tmpt makan...sebab takmo balik lewat malam sgt..tapi hampehnye...dorang kata menu smer manis2..tapi aku..ok je....hahaha~ sebab dh lapar sgt kan..aku makan je laa... :P terima kasih Pn Jamaliah yg sudi menaja dinner kami smer..tengkiu mak..



***masa ni tgh tunggu menu..lapar kite!Pn Jamaliah n En Jamian***


***Aaron nak diving atas meja..terpaksa diselamatkan***

ok..esok paginya..aku ada agenda yg perlu dilakukan..mandiiiii kolammm!!..cam jakun benor tak penah mandi kolam...heheh..bukan apa aku teruja..aku mandi ngan mr ajib..yg beshnye..adik aku Haikal tukang jadi kameraman..okeh..kan dah siap byr rm5 ye..upah..demm..dan yg beshnye..gamba aku n ajib..kecik benor nampaknye dlm pic..hundred demm..nak mintak balik duit..dah buruk siku pulak..


***ni ler hasilnye..i was in circle with mr ajib..terbang terus rm5..demmm***



dalam kul 11.30am kitorang dh siap2 pack barang dan check out..sebab nak gi jalan2 sambil amek gambar satu family..yelaa..Pn Jamaliah tu..nak amek gambar kt tmpt ala2 Bali katanya..




***En Jamian and Pn Jamaliah with Aaron***


***lagi sekali***


***dan lagi***


***tatau nape Mr Inspektor Sahab nak pose camtu..model ke pun?***


***ouh..muka terpaksa si baju belang2 merah..tu le yg mamat yg dpt upah rm5..***


walau singkat..seronokla..jalan2 satu family..dan yg penting..Aaron ok jeee...takde meragam pun..Alhamdulillah..buleh le bawak die jalan2 lagi..dan yg lebih pentinggggg...kumpul duitttt..gi vacation tmpt lain pulak..ehehe...




***bye smerr...see us again on next vacation***

8 comments:

Scha406 said...

cantek tpt ni

SangRatoo said...

sha: yer..sgt cantek..booking sebab tergoda ngk view dlm internet..sama!

wardah @ fie shah said...

weh kat ne ni ha? ala tomey2 ayon ni. ok je kan dia? leh gi lagi. jom gi same² tp tgu kakal beso skit br best nk bwk jln. hehe

wahida said...

ju, aku pernah check in sini..mmg cantik..ala ala bali gitu..tapi anak member aku kene kacau waktu malam, nangis x sudah...

SangRatoo said...

wardah: ha..okeh..tunggu kalkal beso sikit..kite jalan sesama..pastu suh bapak2 mereka jaga mereka..sebab ibu dan mummy nak jenjalan..hehehe

SangRatoo said...

wahida: ye ke da?iee..takek..sib baik anak aku tak kene apa2..risau gak..sebab tak penah bawak die jenjalan..tapi okla..Alhamdulillah.

Mrs Zz said...

kak ju, suke tmpt ni..sgt chantekkk...mahal x stay kt c2??nk jugek..nk honeymoon bersama suami..haha....dh gi jauh2 nk cri dekat2 lak...

SangRatoo said...

mrs zz: ha..cantekk..bulihlaa takat nak amek2 gamba..hehe..takle rasa mahal sebab share 4 org org..kihkihkih..