Monday, July 19, 2010

"mummy or mama"

masa ni..mata aku sudah pitok akibat dek kerana mendownload serta meng "transferkan" video nih ke dlm pc..


mcm2 gaya dah aku buat..payah benor..tapi sebab nak masukkan jugak dlm entry ni...aku berusaha gigih..akhirnya..membuahkan hasil..hahaha~ aku berjaya...


ok..gaya penulisan dan mode suara sambil membaca..akan bertukar...heheh (gelak dlm hati)..


Alhamdulillah...kini Aaron sudah membesar seperti anak2 yg lain...syukur...takde masalah nak menjaga Aaron..sebab aku ada "nenennya"..tapi Aaron tak banyak ragam..senang jaga dia..masa mengandung pun tak banyak karenah..


Si budak "delima" ni..kalau tak kena gaya..bulih tahan amukannya..tapii..sebagai mother (ni panggilan maknam bila die dpt baby nanti..fuhh amin)..aku tau bagaimana nak handle..ala...hati seorang ibu kan..mestilaa tahu ttg anak masing2 kan...cuma cepat atau lambat saja...biasala..aku kan new moms.. :P

kadang2 terfikir..macam manalaa mak kite jaga kite adik beradikkan..kalau sekali lima anak?aduyai....yg seorang ni pun...bukan mengeluh..tapi itulah hebatnya seorang wanita bergelar ibu..umm..sayang mak..i love u mak..dalam hati diana ada taman~ ehehe (aku sudah gila pakai wording nih)..

skang nih..Aaron lom pandai jalan lagi..dlm angka 8 bulan nih...die dah jadi mat tiarap..hahaha~..huih..takleh lepa..lagi2 atas katil..buatla kubu pertahanan dgn bantal yg tinggi bagai klcc..die hebak..buleh over the bantal okehh..silap2..jatuh katil..huhu..tak sanggup kite..sebab tu takkan lepaskan pandangan mata ni walau sesaat kalau die duk atas katil..

dgn berat 9.2kg ni mmg agak sesak napas kalau dukung die lama2..nak lagi aku yg czer nih..kadang2 terasa juga rengit2 kat perot nih..tapiii..bulih tahan laa...(bajet nak bagitau aku emak yg mithali ler)..hehehe

lain2 pelajaran, die dah pandai angkat2 punggung..maybe nak merangkak..ntahle..kot terus duduk tak mustahil kan..ouh lupa...ibu ibu bapak bapak sekalian..jangan harapkan anak anda belajar ABC tatkala dia ke sekolah ye..anda sendiri boleh jadi teacher kepada anak masing2..kira cam skool laa..rajin2laa belikan anak anda buku2 ABC yg bergambar..buku2 berwarna..time2 mcm ni laa..baby sedang membesar dan cepat tangkap dgn apa yg dia lihat dan dengar..insyaAllah...aku sendiri praktikkan pada Aaron...

tatkala ini..mr ajib sedang lena tido sambil berselimut..umm..demam..sian pa..tadi die terjaga..batukkk..gah le aku ni bangun bagi air suam..paksa gak die minum...pastu lumur vicks kat dada n belakang..pastu sambung tido..Aaron..masih lena lagi..kalau die terpusing2 kiri kanan..carik "milo" laa tu..hehehe..terpaksa la aku meng"stop"kan penulisan novel nih.. :P

ouh...apa yg buat aku nak sgt masukkan dlm entry nih sebab..Aaron pandai sebut mama..heheh..walau aku mengharapkan die sebut mummy..takpelaa..at least die dah pandai berceloteh..kelakar...gigi lom tumbuh..rambut pun tak lebat..hahaha~...pandai ckp dulu kot..ntahler..mana2 la..janji anak mummy sehat walaafiat..

oklah..cam nak titon plak..mata pun dah pitok...layan video k..gud nite smerr...dalam hati ada taman ok!~


2 comments:

wahida said...

baby mmg mula2 akan sebut mama..nnt lelama pandai la dia sebut mummy..sabar eh..

SangRatoo said...

wahida: da..memang aku sabar..sebab dalam hati dh ada taman..munger2 lagi..~ kau leh view ke da video nih?hehehe