Wednesday, July 21, 2010

"Misi pencarian Ayam Panggang Lima Bintang"


adeh dehh..dek kerana mama khayra ni mengidam dari zaman preggy lagi..ajib safiei selaku ayah angkat kepada anak2 kami..(raya bagi duit tau)..haha~ ikutkan saja peel kitorang ni..ok..tghari kereta kancil menderuu laju terus ke kerinchi..

carik punya carikkk...u-turn punya u-turn..nak lagi aku n lala ni cuma tau duduk dan tau sampai saja...bukan reti pun nama2 jalan ni..sampaikan lala siap kol elle si pemakan tegar ...sorry elle bukan takmo ajak..len kali ar kite bergabung..aku plak siap tanye abang si penjual air kelapa "bang..tau tak kat mana kedai yg jual ayam lima bintang tu"...sambil senyum abang tu menunding jarinye ke satu arah "tu je dik..bumbung ijau tu"...makk aii...depan mata!!! demm tul..ehehehe..sambil senyum ada maniss..aku memblahkan diri..ok..carik parking...


**haa..tu je dik..bumbung ijau tu**


masuk je dlm kedai...dari luarr tadi pun dah terbau2 ayam panggang lima bintang tu..hehehe..sedap ah sedap..sampai je menu..terus terpandang menu utk tiga orang..ok para penonton hadhirin dan hadhirat sekalian..ayam seko RM18 ye..ummm..buleh di makan begitu saja..atau buleh campur dgn nasi dan menu2 lain..ikut selera hadhirin dan hadhirat sekalian la ye..tapi!! mmg sedap!berbaloi baloi.. dn yg penting..duit tgh ada..abiskan mana yg tinggal sementara tunggu gaji esok..haha :P

awal perancangan nak makan sorang seko..tapi terasa mcm ada antu raya plak dlm badan ni..kitorang tukar..akhirnya kitorang sepakat pilih yg berharga RM39.90 set utk 3 org makan..harga termasuk seko ayam panggang lima bintang, 3 pinggan nasi putih, sepinggan saiz sederhana sayur kailan ikan masin, sepinggan saiz sederhana sotong dan udang goreng tepong, semangkok tomyam seefood + 3 cwn air sirap (diberi percuma dan ada pilihan dgn teh o)..

**ouh..inilah AYAM PANGGANG LIMA BINTANG..kelas kau ayam..5 star lagi**


**ajib dlm cubaan mengutil ayam tersebut**




** motif ? hehehe..TERIMA KASIH MAMA KHAYRA kerana sudi MENAJA LUNCH kami hari ini..yeay! **


** ni ler antara menu2 tambahan..tangan ajib lagi..tak abis2 mengutil**


Alhamdulillah..memang kenyang betul makan tu..yelaa makan utk malam sekali ibarat orang tua2 kata..heheheeh...bukti..lihat di bawah..hingga ke titisan yg terakhir..




** erk..laki kau ke ni Mija oii..heheheheh**




** ok..ni le kedainye..cam menarikss je utk tmpt berbuka puasa nanti..**


dlm kedai tu jugak..ada kolam ikan tau..ieee..beso2 ikannye..takuttt kiteee..pulak tu..betul2 bersebelahan dgn tmpt cuci tangan..ieee takuttt..kalau ikan tu loncat cemana arrr???ieee..takut takuttt..

**ni le kolamnye..nampak tak ikan beso tu? **

**ok..closed up sikit..ni le..ikan apa ni pa? **

ok...tukar cite...ni pasal petang smlm...sempat teman ibu amek anaknya kalkal kat taska oren..ouh sebelum lupa..mintak pertolongan mother bawakkan kereta ke situ..sampai2 je..agak lama jugak tunggu..adalaa dlm 5 ke 10 min camtu..mummy ngk wajah ibu agak gelisah..yelaa si anak tak keluar2 lagi..anak orang lain..dah 3-4 org yg balik..hehehe..sian ibu..

akhirnya..dgn wajah terkulat2...mata terkebil2...kuar kalkal sambil didukung..senyumm saja..si penjaga menyerahkan kalkal kepada ibu..wajah ibu sangat hepi..mummy pon tumpang hepi..ouh..si mother..cam biasa..tunggu dlm keta saja..kalkal sangat gud boy..sesekali "menyapa" seolah2 macam berborak pulak dgn kita bila diagah..ouh..comel sungguh..masuk dlm kete terus sebab cuaca seperti nak ujan ketika itu..mother dgn pantas seolah2 nascar racer membawak kereta teruss ke depan lobi opis..masa tu..Papa najib dah tunggu mummy nak balik..mummy dokong kalkal kejap sebab ibu nak buat susu kat atas..masa tu jugaa..mama betty datang..eheheh..ok..mummy tak tunggu lama..lepas ibu dtg..mummy siom siom die..pastu mummy balik..


arini mummy tak teman ibu amek ye..arini ibu ngan abi amek kalkal ye..nanti kite jumpa ye sayang..muah muah!!

** cak! **

9 comments:

wardah said...

lenkali bwk kitorang pegi pulak tau! ape ke kebulur nampok si ajib ni?. eh kakal. hi kakal, ibu here..

Sue-Rya Qistina said...

comei kakal...gewam kiter...aritu sempat cium n agah2 dia..gewam2..bambam ia..cedap bau ia..hehehe...nak jugak la camni...kihkih

..::SangRatoo::.. said...

wardah: heheh..hye ibu... :P

..::SangRatoo::.. said...

sue: ha..somei somei..die sgt bambam!

aznee said...

wehhh ayam 5 bintang!! ni ayam suci ke ni 5 bintang?? hahaha.. ala kakal.. nape rambut makin kurang ni. byk berpikir ek. hehe.

Elle said...

lenkali nak pegi tanya la bebetul..punyer nak berahsia kan dah sesat hohohoho

my-niezzareena said...

eemm... dapnyeeeee

wahida said...

alamak..harus aku terjah ayam 5 bintang ni...

..::SangRatoo::.. said...

aznee: suci sesuci diriku..ahaks~

elle: aku tak rahsia pon..hahah~

mama sherry : sodappppppp~

wahida : wajib terjahhh!!!~