Friday, April 22, 2011

"Mengelakkan Santau"

Assalamualaikum Semua dan Salam Jumaat :)

Kebetulan, sebelum saya baca email ini di ofis, saya sedang membaca blog kak atie..klik sini ----> santau
(tetiba rasa seram pulak) ummmm.. ok..disebabkan email yg saya dapat ini pun berkenaan hal yang sama, jadi saya panjangkan di dalam entry ini utk kita kongsi :)

Untuk diri sendiri dan pembaca semua..sama²lah kita bermaaf-maafan dan buangkanlah rasa dengki dan khianat itu.InsyaAllah, kita semua dilindungi serta diberkati oleh Allah S.W.T. amin.






Sebelum makan, pusing sedikit pinggan dan baca ayat ini.

Jika terdapat racun atau santau, insyaAllah pinggan itu
akan terpecah sendiri dengan izin Allah.


Yang baik datangnya dari Allah..dan yang buruk tak lain datang dari kita sendiri.


renung-renungkan..dan selamat beramal :)


16 comments:

Ati Masrif said...

thanks ju

info yang bagus...

nak kena hafal ayat tulah

ZSqueenbee said...

skrg ni mmg kne hati² kn..g mne² je xleh suke suki je..ingtkn zaman dlu je main santau² skrg dh moden pun stil lgi kn..takutnyeeee kiteee...

Galuh Cendra Kirana said...

Kak Jue,
Elin nak tumpang letak sama kat blog elin tau. jom jom kita sebarkan..

..::SangRatoo::.. said...

Atie: np kak atie..kite share² info ye..haa jue pun nak cuba hafal :)

..::SangRatoo::.. said...

Zs: yelah sopie..skrg ni mcm² org leh buat..kite buat baik org kata..buat benda tak baik..dah tentu lagi org kata..jadi kene berhati²..kita sama² saling ingat mengingati okeh :)

..::SangRatoo::.. said...

Galuh: np elin..kite sama² share info okeh :) jom jom ~

Mommy Farra said...

huh....risau kan pasal santau2 ni..baru2 ni pakcik fara meninggal sb kena santau...semua usus perut dia hancur...hurm..sian.....tnye doc.pun doc kata sakit luar biasa...

..::SangRatoo::.. said...

Farra: ye ke..Al-Fatihah utk arwah..sian kan..apala manusia mcm tu..nak aniaya org lain sampai begitu sekali..

~Lady JuJu~ said...

bagus mummy jue...info yg sgt bagus utk dikongsi..saling ingt mengingati..

wardah said...

mintak2 dijauhkan dari segala dugaan begini huhuh

..::SangRatoo::.. said...

Lady Juju: tq mama alan :D

..::SangRatoo::.. said...

wardah: insyaAllah..amin :)

ieda said...

thanx dik .... bila baca nie .. selalu lupe nak baca ayat2 tuu .. bila makan luar selalu baca ayt yg ingat dikepala je .. x teringat pun nak amalkan ayat2 tu huhuu

..::SangRatoo::.. said...

ieda: np kak ieda..kite share info bersama² :)

NM02 said...

kuliah zohor...

..::SangRatoo::.. said...

NM02: hehe..lebih kurangla :D